Situación do mercado do viño en China

O ICEX acaba de publicar o estudo “O mercado do viño en China: decembro 2015”, realizado por Guillermo Ruenes Pérez baixo a supervisión da Oficina Económica e Comercial da Embaixada de España en Cantón. Velaquí un resumo do mesmo

Situación do mercado do viño en China

O consumo de viño en China exténdese entre as clases medias

O estudo “O mercado do viño en China: decembro 2015” ofrece as seguintes conclusións:

O sector do viño en China é aínda relativamente pequeno pero ofrece un alto potencial de crecemento, asociado ao desenvolvemento das clases medias e ao aumento da renda per cápita.

A pesar de que China é o quinto consumidor de viño do mundo, o consumo per cápita aínda é moi baixo.

A popularidade do viño neste país está a aumentar. Adegas de todo o mundo compiten neste mercado, soamente apto para aquelas empresas con experiencia exportadora consistente e recursos para desenvolver estratexias a longo prazo.

O viño importado no mercado chinés ten un prezo notablemente superior ao doutros países produtores. Como estimación, o prezo dunha botella nun lineal comerciante polo miúdo chinés duplica ou triplica ao desa mesma botella nunha tenda en España. O prezo do viño importando en hostalería adoita multiplicarse por 7 ou por 8 respecto do seu prezo en adega. Este débese non só á incidencia dos aranceis, impostos e elevados custos loxísticos, senón tamén á percepción dos viños importados como un produto de luxo. Con todo, debido aos recentes cambios que se están producindo no mercado, obsérvase unha progresiva redución do prezo do viño, xerando oportunidades para os países que venden viños cunha boa relación calidade-prezo.

O mercado chinés valora cada vez máis o viño español polas variedades autóctonas de uva e as distintas DO

Hai unha evolución positiva sobre a percepción do viño español en China. España é actualmente o cuarto provedor do mercado chinés, cunha cota de mercado do 6,7%, por detrás de Francia, Australia e Chile. A nivel de posicionamento, a imaxe do viño español está a pasar dun percepción de viño barato a granel a outra onde a nota predominante é a boa relación calidade-prezo e a ampla variedade de opcións en termos de denominacións de orixe e variedades autóctonas de uva. Con todo, o coñecemento sobre as rexións produtoras españolas é aínda limitado, restrinxíndose xeralmente a Rioja e Ribera del Duero. Respecto das variedades de uva españolas, as máis coñecidas son Tempranilo e Monastrell.

O consumo de viño importado concéntrase nas maiores cidades chinesas e nas rexións costeiras do leste de China, sobre todo ao redor de Xangai, Pequín, Cantón ou Shenzhen. Nas cidades emerxentes de segundo e terceiro nivel a adquisición e consumo de viño está a experimentar un forte crecemento, como en Chengdu, Hangzhou, Foshan, Nanjing ou Xiamen.

Están a producirse cambios estruturais nas canles de distribución:

-Dominio da canle HORECA (Hoteis, restaurantes e cafeterías), así como nos karaokes. Representan dous terzos das vendas totais.

-Perda de peso da canle regalo, vinculado ao sector público, debido ás políticas anticorrupción e de restrición do gasto público en agasallos.

-Desenvolvemento de canles directas e grupo de compra online. Permiten ofrecer prezos máis competitivos nun país no que as marxes aplicadas por cada intermediario son moi elevados.

Está a cobrar cada vez máis forza a canle de venda online

Gran diversidade de distribuidores, traballando dunha forma cada vez máis profesional, e destacando:

-As grandes marcas chinesas: son importantes non só porque dominan o mercado do viño a granel, senón porque tamén dominan as canles de distribución.

-As grandes compañías internacionais, que crearon a súa propia distribución e só levan os seus produtos.

-As distribuidoras de viño importado, atopando empresas líderes, outras de media penetración -ambas moi cotizadas polas adegas de todo o mundo- e moitas de recente creación e cun alto grao de volatilidade.

-Grandes conglomerados empresariais, que están a optar de forma crecente por diversificar a súa actividade cara ao mundo do viño, apoiados por un sólido respaldo financeiro.

Está a aumentar o peso dos viños brancos e espumosos no mercado chinés

Por tipoloxía, o viño tinto segue dominando as vendas (68%), seguido do branco (26%), quedándose co 6% os rosados, espumosos e outras variedades. Entre 2009 e 2014 moderouse a cota de tintos, que partían dun 74%, a favor de viños brancos, espumosos, doces, con pouca gradación e fáciles de beber. Neste segmento, España sitúase como terceiro importador en valor e segundo en volume, crecendo a súa cota de mercado durante o 2015 por encima dos seus principais competidores.

Conclusións:

Como conclusión, o mercado de viños en China presenta as seguintes tendencias:

-Diversificación xeográfica do consumo de viño cara a cidades de segundo e de terceiro nivel.

-Profesionalización das canles de distribución.

-Redución do número de distribuidores e de intermediarios.

-Redución das marxes.

-Moderación do prezo do viño.

-Desenvolvemento da canle online, cuxa penetración entre a poboación chinesa é especialmente significativa e cuxas perspectivas de crecemento son moi importantes.

-Diversificación de produtos, incrementando a importancia dos viños espumosos e brancos, que presentan menor nivel de saturación en China que os viños tintos.

-Crecemento das vendas dos viños situados nun segmento medio de prezo.

-Para as adegas, o mercado chinés é complexo e competitivo. Require investimento de recursos e unha formulación a longo prazo, no que as adegas deben garantir a trazabilidad do seu produto, personalizalo, presentar unha boa variedade na gama e ofrecer prezos competitivos.

Podes aquí descargar o informe completo sobre “O mercado do viño en China: decembro 2015”.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Solicitamos o seu permiso para obter datos estadísticos da súa navegación nesta esta web, en cumprimiento do Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta o uso das cookies. OK | Máis información