“En Europa aprécianse cada vez máis os viños galegos pola súa maior acidez”

Entrevista a Germán Muñoz, recoñecido enólogo e consultor internacional de viños. A través da súa empresa Terroir34 leva anos colaborando coa D.O. Rías Baixas para abrir mercado aos seus viños no Benelux

Publicidade
“En Europa aprécianse cada vez máis os viños galegos pola súa maior acidez”

Germán Muñoz

Focalizar as accións de promoción exterior dos viños nas escolas de hostalería, gastronomía e de sumilleres doutros países, ata agora copadas por viños franceses. Esa é unha das claves, segundo Germán Muñoz, das estratexias de márketing porque “se os futuros profesionais non coñecen os nosos viños, non os valorarán e non os recomendarán”. E xunto a isto, a constancia, “porque a promoción é unha carreira de fondo, non un acto puntual”.

Ademais, destaca a boa acollida dos viños galegos no mercado centroeuropeo, onde cada vez valóranse máis os viños cun maior toque de acidez. Neste sentido, a través da súa empresa Terroir34 colabora desde hai anos co Consello Regulador da Denominación de Orixe Rías Baixas na promoción dos seus viños no Benelux (Bélxica, Holanda e Luxemburgo).

Que obxectivos ten a campaña de promoción da DO Rías Baixas en Bélxica, Holanda e Luxemburgo?
Levo uns 5 anos colaborando coa D.O. Rías Baixas pero nos últimos anos quixemos dar un paso máis e pasar de accións dirixidas a clubs de catas semiprofesionais a dirixirnos escolas de hostalería e futuros chefs e sumilleres, así como a catadores profesionais. Así, neste momento, os viños de Rías Baixas xa están presentes nas principais escolas de hostalería de Bélxica e en todas as asociacións de catadoras do Benelux.

Desta forma, logramos que en Bélxica as escolas de hostalería estuden neste momento, a parte dos viños franceses, tamén os viños de Rías Baixas.

Insistes moito no concepto de terroir, a palabra de moda dos últimos anos en viticultura e en enoloxía. En que consiste?
O terroir é un triángulo composto por variedade, chan e clima. Pero é imposible falar de terroir sen falar de cultura, que nos permite aprecialo de forma diferente. Así, os gregos vinifican con madeira de piñeiro, no canto de con carballo, e iso achégalle un sabor resinoso e amargo ao viño, que eles si aprecian e valoran.

As adegas galegas apostan tamén polos viños de terroir. ¿Que potencial lles ves aos viños galegos para abrirse paso nun mercado internacional tan competitivo?
Creo que teñen un nicho de mercado porque a xente cando cata os viños de Rías Baixas, sobre todo os que o fan por primeira vez, descobren que non teñen nada que ver co típico viño branco español ou mediterráneo. Os viños de Rías Baixas teñen máis acidez, máis mineralidade, son máis longos e teñen máis complexidade e capacidade de garda. E esas características gústanlle ao consumidor de Bélxica, Holanda e Luxemburgo.

“En Europa aprécianse cada vez máis aos viños galegos polo seu toque de maior acidez”

Penso que hai un gran futuro para os viños galegos, tanto brancos como tintos. O cambio climático está a prexudicar aos viñedos de Italia ou do sur de España porque ao haber máis sol, cada vez teñen máis azucre. Ou tamén a zonas vinícolas como California, onde xa é practicamente imposible vendimar uva tinta por baixo dos 15,5 graos.

Con todo, Galicia está a beneficiarse moito do cambio climático xa que os viños brancos maduran mellor e está máis equilibrada a relación alcol-acidez. En canto aos viños tintos galegos, están a apreciarse cada vez máis, e sobre todo en Europa, mesmo máis que no resto de España.

Es un bo coñecedor do mercado europeo do viño. ¿Como perciben os consumidores de Centroeuropa os viños galegos?
Creo que as perspectivas para os viños galegos son inmellorables, porque os consumidores aprecian moito a mineralidade e a salinidade que teñen os viños galegos en xeral, e os de Rías Baixas en particular. Hai moi poucos viños brancos que teñan eses toques salinos: uns son os de Xerez e os outros son os de Rías Baixas. Esas características axudan moito a maridalos con pratos como mariscos, xamón, ensaladas ou espárragos, cos que sería difícil maridar outros viños.

Por exemplo, no mercado de Bélxica e Holanda apréciase moito o toque de acidez dos viños galegos. De feito, o consumidor español tende a apreciar os viños de Rías Baixas máis maduros, mentres que en Centroeuropa, e no Benelux en concreto, valóranse máis os Rías Baixas novos porque teñen un maior toque de acidez que os de Bordeus, Borgoña ou Val do Loira.

É dicir, que a acidez dos viños galegos, que outrora foi deostada, agora é un valor en alza….
No gusto do viño todo é relativo porque estamos a falar de sentimentos. Con todo, unha das poucas obxectivas que hai é o equilibrio alcol-acidez. Antes a xente valoraba un certo desequilibrio do alcol sobre a acidez, e agora cada vez aprécianse máis as acideces. E iso é posible grazas a que en Galicia en xeral, e en Rías Baixas en concreto, temos a sorte de que hai un microclima coa choiva natural do Atlántico e co sol español.

Non é fácil acertar a estratexia de promoción e de márketing nos mercados exteriores. ¿Que estratexias de márketing do viño aconsellarías á hora de exportar?
Este ano impartín unha conferencia en FENAVIN sobre o mercado do viño en Bélxica e dei unha pauta moi clara: as denominacións de orixe teñen que apostar polas escolas de hostalería porque iso é sementar futuro.

 “Apostar por estar nas escolas de hostalería é sementar futuro”

O profesional internacional cando pasou o seu curso de catador tres cuartas partes do seu temario é de viños franceses e o resto doutras zonas do mundo. Se estamos presentes nas escolas de hostalería estes futuros profesionais van coñecer os nosos viños e vanos valorar.

Que accións se deberían levar a cabo para recuperar o consumo de viño en España, sobre todo entre a xente moza?
Creo que temos que desmitificar o consumo do viño. Non podemos chegar a unha persoa nova que está afeita a bebidas refrescantes azucaras e con burbullas e que pase diso ao viño, que ten máis toques amargos e ácidos aos que non está afeito.

Temos que dirixirnos ao público novo dunha maneira didáctica e interactiva, non impoñendo os nosos gustos, senón axudándolles a descubrir o mundo o viño.

“Debemos atraer aos mozos desmitificando o consumo de viño”

Sirva como exemplo unha macroenquisa realizada hai anos en Estados Unidos na que o principal motivo polo que os mozos dicían que non lles gustaba o viño era porque “wine is not fun”, porque o viño non é divertido. Tiveron en conta ese dato e fixeron actividades participativas para sumar ao público novo con catas interactivas. E iso foinos enganchando de forma que Estados Unidos é neste momento uno dos países nos que máis xente nova consume viño.

En cambio, en España imponnos explicar o viño aos mozos. Viño en España e en Galicia é cultura e como tal debemos presumir dela e transmitirlla aos nosos mozos.

Nos últimos anos en Galicia debátese a necesidade de que as cinco denominacións de orixe únanse baixo un único paraugas de viños galegos para exportar fóra de España. Pensas que pode ser acertada esta estratexia?
Traballei oito anos na Denominación de Orixe Ribera del Duero e moita xente preguntábame se era mellor ir ao mercado exterior sós ou baixo o amparo de viños de España ou de Castela e León. A miña conclusión é que son compatibles, sempre que se faga unha boa promoción e se incremente a eficacia das accións.

Pódese facer unha excelente promoción do viño dunha denominación e logo aproveitar sinerxias cando queremos ir xuntos.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Solicitamos o seu permiso para obter datos estadísticos da súa navegación nesta esta web, en cumprimiento do Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta o uso das cookies. OK | Máis información