Cales son as tendencias de consumo de queixo en España? A esta pregunta pretende dar resposta o “Estudo da contorna de percepción do queixo de orixe española”, un completo informe elaborado pola consultora Ikerfel para a Interprofesional Láctea (INLAC) e ao que tivo acceso Campo Galego.
A situación de partida é que o 89,2% dos fogares españois consume queixo con algunha frecuencia, penetración que se incrementa lixeiramente respecto de 2014. O mercado do queixo en España moveu no ano 2014 -último do que existen estudos- un total de 2.592 millóns de euros, o que representa un 1% menos que en 2013, cun consumo medio per cápita de 7,76 quilos ao ano. Con todo, tanto o gasto medio por persoa e ano (57,84 euros) como o prezo medio do queixo comprado (7,76 euros/kg) experimentaron unha recuperación: un 0,1 e un 3,9% máis, respectivamente.
Como evoluciona o consumo dos diferentes tipos de queixos?
En canto ao peso no consumo, e tal e como se observa no gráfico, o estudo elaborado pola INLAC constata que:
– O queixo fresco ha ido perdendo peso no consumo desde 2012.
– Con todo, o queixo semicurado tende a gañalo desde 2013.
– Os outros queixos perden peso en 2014 tras varios anos dunha considerable estabilidade.
– O queixo fundido tamén perde representación no consumo de queixo por primeira vez desde 2011 .
– O queixo tenro ha descendido no seu peso en 2014, tras varios anos de considerable estabilidade.
– O queixo curado, con todo mantén o seu peso estable desde 2012, anos en que se produciu un incremento en relación a 2012.
– O queixo de ovella permanece estable no seu peso respecto de 2013, co valor máis alto da serie.
– O queixo de cabra, aínda que descende lixeiramente a súa representación no consumo de queixo en 2014, o peso deste tipo de queixo no consumo total de queixo mantívose bastante estable nos últimos anos.
Cales son os motivos dos consumidores para cambiar de tipo de queixo?
– O incremento do consumo de queixo curado e semicurado susténtase principalmente no gusto polo sabor.
– No aumento do queixo tenro, por encima do sabor do queixo, sitúase como motivo dese incremento o ser o queixo que máis gusta aos fillos.
– O maior consumo de queixo fresco está apoiado en cuestións de saúde ou de seguimento dunha dieta máis que no seu sabor.
“O gusto, e en menor medida a saúde, determinan a elección dun queixo”
En canto ao lugar de compra do queixo, a canle dinámica, hipermercados, supermercados e tendas de desconto, representa o 87,7% das vendas de queixo, destacando os supermercados cun 52,9%. O estudo da INLAC constata o aumento do peso desta canle na venda de queixo, por efecto do incremento dos supermercados e tendas de desconto.
Que teñen en mente os consumidores cando se fala de queixo?
A enquisa realizada por IKERFEL no estudo para INLAC revela que os consumidores cando pensan en queixo pensan basicamente en queixo semicurado (81 %) e en queixo curado (78%), e máis secundariamente fano en queixo fresco (41 %) e tenro (36%).
Os consumidores cando pensan en queixo pensan basicamente e case por igual en queixo de leite de cabra (80%), 2 vaca (79%) e ovella (78%). Con todo, teñen pouco presentes os queixos de mestura (13%).
Por que non se consume queixo?
O consumo de queixo presenta como principais freos o que non gusta a todas as persoas do fogar (32%), o seu contido en graxa/colesterol (19%), o non gusto polo seu sabor (19%) e a falta de costume (17%).
Como se consume o queixo?
O estudo da INLAC arroxa as seguintes conclusións:
– Os fogares consumidores de queixo son consumidores de frecuencia alta, o 94% declara consumilo polo menos varias veces á semana.
– Os consumidores presentan un consumo bastante variado de tipos de queixo, como media consomen entre 2 e 3 tipos diferentes.
– O consumo de queixo só (ao natural, sen cociñado) é practicamente universal (97%) entre os consumidores de queixo, séguenlle en nivel de consumo o queixo en liscas envasado (64%), queixo para cociñar (49%) e queixo para untar (48%).
– Canto maior é o tamaño do fogar e se nese fogar hai presenza de fillos consúmese un maior número de diferentes tipos de queixos.
– O queixo só (ao natural, sen cociñado) é o que maior frecuencia de consumo presenta (o 90% dos consumidores afirma tomalo polo menos varias veces á semana). Séguenlle en frecuencia de consumo o queixo en liscos envasado (73%), o queixo de untar (67%) e o queixo para cociñar (56%).
– O queixo só (ao natural, sen cociñado) de consumo preferente é o queixo semicurado (45%), seguido do queixo curado (31 %), seguidos a moita distancia do queixo fresco (12%) e do queixo tenro (11 %).
“O gusto polo sabor segue sendo o principal motivo de consumo dun queixo determinado”
– Os motivos básicos de consumo preferente dun tipo de queixo son, sobre todo, o gusto polo seu sabor (88%), o costume (10%) e cuestións relacionadas coa saúde (10%). A medida que descende o grao de curación do queixo descende o argumento ?gusto polo sabor? e increméntase o ?motivo saúde?, pero sempre o motivo ?gusto polo sabor? é predominante.
– O queixo consúmese nunha considerable variedade de momentos, destacando como momentos principais a cea (57%) e o picoteo (42%). Tamén aparecen como momentos relevantes a comida (31 %) e a merenda (28%).
Como se percibe o consumo de queixo no futuro?
Por último, e entre outros aspectos, estudo da INLAC tamén preguntou aos consumidores sobre as súas previsións de evolución do consumo de queixo. Neste sentido, o 76%, pensa que o consumo de queixo non variará, por un 13% que pensa que se incrementará en maior ou menor medida e un 5% que se reducirá algo.
Esta evolución futura no consumo de queixo considérase que beneficiará máis ao queixo de orixe española, xa que quen considera que incrementarán o consumo de queixo o principal beneficiario será o queixo de orixe española, mentres que quen considera que reducirán o consumo de queixo, mencionan de forma relevante o queixo de orixe estranxeira como obxecto desa redución no consumo.
Podes descargar aquí o “Estudo ao redor da percepción do produto queixo de orixe española”
Unha cousa só, en galego non hai tempos compostos. Vín varios ao longo do artigo.