A sede do Consello Regulador da Denominación de Orixe Rías Baixas acolleu durante estes días un curso de “Enomarketing e comercio electrónico”, impartido polo profesor José Manuel Areces de Ávila, presidente de Enomarkets.
O obxectivo é facilitar ferramentas ás pequenas e medianas adegas para poder realizar márketing a través das redes sociais e diferenciar os seus viños. “En España hai unhas 7.000 adegas e unhas 18.000 etiquetas de viños diferentes e o enomarketing permite diferenciar o noso viño”, lembra José Manuel Areces.
Que consellos básicos ofrecería á hora de facer enomarketing de forma eficaz?
O máis importante é dedicarlle tempo, polo menos dous ou tres horas á semana. O segundo sería que as adegas teñan unha páxina web en condicións e actualizada porque vai ser o centro de comunicación da empresa e a partir de aí emana a comunicación cara ás redes sociais.
O seguinte paso sería facer comercio electrónico, o que está vinculado ao enoturismo. Se recibimos a xente na nosa adega e proba o noso viño debemos tentar manter o contacto e fidelizarla. Se a través da nosa páxina ofrecemos venda directa a través comercio electrónico, permitiremos que eses visitantes ou os clientes que atraiamos a través do enomarketing compren o noso viño.
“Debemos ser auténticos: contar o que sucede no noso viñedo ou na nosa adega, pero sen saturar”
Por outra banda, debemos ser auténticos no que comunicamos para ser diferentes. Debemos reflectir no márketing produto, terra e persoas. A terra é o lugar no que se fai o viño, é un ser vivo, as persoas danlle a forma e deses dous factores sae o produto, o viño. Debemos ir informando sobre a vida da adega, do viño e do viñedo pero sen saturar: en Facebook tres ou catro entradas á semana como mínimo e como máximo 1 ou 2 diarios.
E á inversa, Cales son os principais erros en enomarketing?
Non dedicarlle tempo, saturar as redes sociais e a desconfianza das adegas cara á venda directa, a que se facía ata hai pouco. A este respecto, as adegas teñen moito medo ao ecommerce por non perder distribuidores. O que lles recomendaría é diversificar as vendas, porque mediante a venda directa benefíciase tanto o cliente final como, sobre todo, á adega ao coñecer ao cliente e o que pensa sobre o noso viño.
Cales son as redes sociais recomendadas?
A que máis me gusta para promocionar o viño é Facebook, porque é máis versátil. Tuitter ten o problema das limitacións que impón e Instagram é marabillosa porque cunha teléfono móbil permite ir relatando o día a día dunha adega a través de fotos.
“As adegas deben diversificar as vendas e perder medo ao comercio electrónico”
Que adegas consideras que están a ser referente no sector en canto a enormarketing?
Fundamentalmente son os grandes grupos multinacionais que poden permitirse ter un departamento de márketing. Con todo, interésame máis dirixirme ás pequenas e medianas adegas, nas que o adegueiro e as persoas que traballan co teñen que facer un pouco de todo, incluíndo márketing dixital.
Entre as grandes, algunhas das que mellor o están facendo en enomarketing son Grupo Matarromera, Pagos del Rey e en pequenas adegas destacaría a Bodega Liberalia, en Toro, a Peique no Bierzo, ou a Demencia Wine, un caso interesante de creatividade e innovación nas redes sociais.
Cales son as perspectivas do enomarketing e da venda directa?
O último informe sinalaba que sobre o 40% das adegas xa teñen unha tenda online. Isto significa que o comercio electrónico é interesante, e sobre todo son os distribuidores os que están a explotar e abríndose máis ao ecommerce. Este tipo de canle de venda está a vender uns 700 millóns de litros e máis de 70 millóns de euros en España, o que é un dato relevante, máxime se no noso país hai uns 18 millóns de usuarios de Facebook.
No conxunto do mercado, a venda de viño a través do ecommerce xa se sitúa na contorna do 5% do total de vendas, e cunha tendencia crecente.