O consumo de lácteos é máis alto entre os españois con maior nivel de estudos e ingresos, en mulleres e deportistas

O consumo de lácteos é máis alto entre os españois con maior nivel de estudos e ingresos, en mulleres e deportistas

A Fundación Española da Nutrición (FEN) realizou unha completa radiografía do consumo de leite e derivados no país. Que lácteos toman os españois e cando? Hai diferenzas no consumo en función do sexo, a idade, o nivel de renda ou a zona xeográfica onde viven? Manteñen unha dieta máis equilibrada e mellor saúde os consumidores que apostan polos lácteos?

O informe “O consumo de leite e derivados como indicador de calidade da dieta e estilos de vida da poboación”, recompila os estudos máis recentes realizados en España para responder a estas cuestións.

A zona de España que realiza un maior consumo global de leite e derivados lácteos é a rexión Norte-Centro, sendo tamén onde maior consumo de leite se realiza xunto coa área de Madrid. A inxesta media dos distintos alimentos/bebidas do grupo difire moito dependendo da zona, destacando o consumo de iogur e leites fermentados no Norte-centro, queixos en Barcelona e Noroeste de España e doutros lácteos (natillas, xeados, callada, flan… ) tamén no Norte-centro.

Entre as curiosidades, a maior consumo de lácteos redúcese a porcentaxe dos participantes que padecen sobrepeso e obesidade. Pola súa banda, os consumidores que realizan actividade física teñen un consumo de lácteos diario máis elevado que os que non practican, concreta o mesmo informe da FEN.

Segundo o Estudo Científico ANIBES cunha mostra representativa da poboación española (9-75 anos), tamén liderado pola FEN, practicamente a totalidade da poboación é consumidora do grupo de leite e derivados lácteos, alcanzando o 100% na poboación infantil. A maior porcentaxe de consumidores atribúese ao leite, destacando igualmente a poboación infantil, e a medida que aumenta a idade, obsérvase unha diminución de porcentaxe de consumidores doutros lácteos (natillas, xeados, callada, flan, etc.). A porcentaxe de consumidores de queixos é moi similar en todos os grupos de idade (73-75%), fóra dos adultos maiores, onde este valor vese reducido en case un 20%. Os nenos son o grupo máis destacado en canto a consumo de iogures e leites fermentados, mentres que, no resto de poboación, son os adolescentes os que fan un menor consumo destes alimentos (45%).

Leite desnatado, enteiro ou semi?

Ao estratificar por sexo, as mulleres son máis consumidoras de leite, queixos e iogur e leites fermentados que os homes, observándose as maiores diferenzas no último grupo mencionado (56% mulleres fronte aos 48% homes) e só son maiores para o subgrupo “outros lácteos” no caso da poboación masculina. En función do tres principais tipos de leite, apréciase un aumento de consumidores de leite desnatado conforme a poboación é máis maior.

Pola contra, prodúcese un descenso de consumidores de leite enteiro nos grupos máis maiores, sendo os nenos de 9-12 anos os maiores consumidores. No caso do leite semidesnatado, existe unha fluctuación de consumidores nas diferentes etapas da vida.

Nivel de estudos e ingresos e consumo de lácteos

Consómense máis lácteos ao día canto maior é o nivel de estudos e, de acordo coa maior parte da bibliografía, caracterízase por un modelo alimentario máis saudable. Para os adultos, aqueles con estudos universitarios ou superiores consomen máis lácteos (29,0%) pero quen teñen menor nivel de estudos, presentan un consumo menor. Os españois que presentan unha renda baixa toman menor cantidade de lácteos ao día (29,1%), fronte aos que presentan ingresos medios e elevados, que consomen unha ración media e medio alta respectivamente (26,6 e 28,6%).

A socialización no consumo de lácteos

Os “momentos de consumo” aos que contribúen os lácteos para as diferentes etapas da vida e situacións fisiolóxicas (deporte, embarazo, etc.) son diversos e variados: almorzo, pausas no traballo, recreo do colexio, merenda con amigos, faladoiros familiares, reunións laborais, ceas en parella…..

“Con isto podemos dicir que existe unha relación social e afectiva ao redor destes alimentos, e que, a través das súas diferentes formas e momentos de consumo, son unha maneira magnífica de cumprir cun dos requisitos da alimentación: a sociabilidade”, destacan desde a FEN. O leite e os derivados lácteos poden incluírse na alimentación a través de múltiples elaboracións como cremas, purés, sobremesas, bocadillos….Para coñecer cales son os momentos de consumo deste grupo de alimentos, o estudo científico ANIBES mostra que o consumo de lácteos e derivados realízase basicamente no almorzo (126 g), seguido da cea, con bastante diferenza (52 g).

A primeira inxesta do día destaca maioritariamente polo consumo de leite (semidesnatado e enteiro). A poboación adulta é a que menos consumo fai destes alimentos no almorzo. A media mañá, a tendencia cambia a unha maior demanda de iogures e leites fermentados nos nenos, queixos nos adolescentes e leite semidesnatado nos máis maiores. Os lácteos están presentes no momento da comida como iogures e leites fermentados en todos os grupos de idade, excepto nos adultos maiores que consomen máis cantidade doutros lácteos (callada, natillas, flan, batidos, xeados….) Para merendar, destaca o leite como alimento máis consumido en todos os grupos de idade, aínda que varía a súa versión entre enteiro nos nenos e semidesnatado no resto. Fóra dos adolescentes, o resto de idades tende a consumir maioritariamente iogur e leites fermentados na cea. O leite é a maior opción de consumo noutros momentos do día, sendo a versión semidesnatado para os grupos de adultos e adultos maiores e a versión enteiro para nenos e adolescentes.

Descarga aquí o informe completo

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Solicitamos o seu permiso para obter datos estadísticos da súa navegación nesta esta web, en cumprimiento do Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta o uso das cookies. OK | Máis información