A sección ‘Noticias de empresa’ inclúe informacións de actualidade empresarial, así como as notas de prensa de firmas colaboradoras.

A nova normalidade do sector agroalimentario mundial tras o Covid-19

A nova normalidade do sector agroalimentario mundial tras o Covid-19

Dr. Mark Lyons, President and CEO, Alltech

Que cambios vai supor o Covid-19 para o sector agroalimentario? Diversos expertos internacionais responderon a esta cuestión na The Alltech Ideas Conference (ONE), que a multinacional norteamericana celebrou de forma virtual a pasada semana congregando a máis de 23.000 asistentes de 118 países.

“Non podemos dicir que haxa ningún tipo de patróns normalizados que podamos seguir aplicando”, dixo Lynda McDonald, xerente de proxectos de desenvolvemento de produtos lácteos de Tetra Laval en África, nunha discusión sobre a industria láctea na época de COVID-19 na experiencia virtual de Alltech ONE.

McDonald foi a primeira panelista en falar en “A nova normalidade para o sector agroalimentario” tras o Covid-19, unha sesión maxistral moderada polo profesor Damien McLoughlin.

McLoughlin aproveitou a experiencia dos membros do panel en diferentes sectores, a saber, lácteos, porcino e avicultura, para analizar os impactos de COVID-19 nos negocios agrícolas globais e as implicacións futuras. Uníronse á discusión os líderes da industria, o Dr. Gordon Spronk, un veterinario de formación e cofundador do Sistema Pipestone para a produción porcina en EE. UU., e Philip Wilkinson, líder principal de varias empresas avícolas mundiais e vicepresidente da Asociación de Aves de Curral Procesadores e comercio avícola na UE (AVEC).

Os panelistas usaron unha palabra para describir o estado da súa industria neste momento; McDonald’s dixo “caos” cando falaba da industria láctea, Spronk elixiu “sen precedentes” para a industria porcina e Wilkinson usou “alarmante” ao citar as cifras na industria avícola.

Problemas globais na industria agroalimentaria a raíz do Covid19: 

Os expertos coincidiron en que existen desafíos similares en todas as industrias agroalimentarias debido a COVID-19 con respecto a:

– Un cambio na demanda do servizo de alimentos e os hábitos de consumo: perdeuse un volume significativo de consumo fóra do fogar. “Cando se pecharon os restaurantes, xunto con outras entidades de servizo de alimentos, debido ao confinamento polo COVID-19, iso diminuíu a nosa demanda”, dixo Spronk. Segundo el, os restaurantes e o servizo de alimentación representan aproximadamente o 25% da demanda na industria porcina na EE. UU.

Wilkinson estimou que para a industria avícola no norte de Europa, ese número sería de aproximadamente o 20%. McDonald’s compartiu que o servizo de alimentos e as vendas de restaurantes baixaron un 50% para os lácteos. Con todo, notablemente, durante o peche e as primeiras compras de pánico, as vendas de lácteos aumentaron entre 50 e 100% no sector da distribución (supermercados, tendas…etc).

“Por tanto, é un salto caótico, en termos do cambio de restaurantes e servizo de alimentos a comerciantes pola venda ao miúdo”, dixo.

– O nivel de precisión na cadea de subministración de alimentos: os peches de restaurantes e o peche de matadoiros e plantas de procesado de carne debido a intervencións gobernamentais crearon en Estados Unidos un problema de envasado nos produtos lácteos e de venda dos porcos.

Nos produtos lácteos, os tamaños de envases e os tipos de produtos lácteos que as persoas consomen están a cambiar en todo o mundo. Isto leva a que os procesadores non poidan envasar o que se necesita a tempo. Na produción porcina, a estrutura fixa non pode manexar unha certa cantidade de peso ou volume, o que pode converterse nun problema de seguridade. Estes problemas levaron a situacións na EE. UU. onde se está tirando o leite e os porcos non están podendo ser levados a matadoiro, mentres que ao mesmo tempo, pode haber escaseza de produtos lácteos e carne nos supermercados.

Isto sucedeu porque o sistema non pode soportar a demanda en termos de acceso ao mercado. Spronk chamou a isto unha “situación estraña”, mentres que McDonald dixo que isto é “desgarrador”, especialmente tendo en conta a inseguridade alimentaria que enfrontan moitas persoas.

– Almacenamento: Wilkinson mencionou que neste momento hai máis de medio millón de toneladas de carne de polo en conxeladores en toda Europa, e McDonald comentou que a cantidade é similar nos lácteos, estimando que haberá ao redor de 500,000 toneladas de lácteos almacenados para fins de maio, o que é comparable ao que sucedeu durante a última crise económica de 2009. Estes produtos normalmente deberían ir ao servizo de comidas e restaurantes.

“Nalgún momento, cando saiamos do bloqueo e volvamos á nova normalidade, aínda tomará algún tempo para que ese volume se filtre no mercado”, afirmou Wilkinson. “Este será un problema de 18 meses, non un problema de 18 semanas. Son 18 meses de presión de prezos “, advertiu.

– Exportación: desde o punto de vista da oferta e a demanda, McDonald’s suxire que o tres riscos no lado da oferta son:

1. Gandeiros que producen menos: Isto pode ser o resultado de perder o acceso ao mercado, perder crédito para comprar penso para o gando, problemas laborais ou problemas de inmigración.

2. Os gobernos están a perder a calma: algúns gobernos están a impor prohibicións á exportación de produtos.

3. Almacenamento: este risco, cando se ten en conta a través da lente das exportacións, afecta as calorías comercializadas en todo o mundo.

Referíndose á industria porcina de EE. UU., Spronk explicou que se exporta o 30% do produto. Con isto en mente, expuxo unha pregunta: “Realmente queremos depender das exportacións?” Argumentou que, aínda que o mundo da globalización di que deberiamos, se hai xeopolítica en xogo, iso é algo que os produtores deben ter en conta.

O momento da verdade: 

Cada experto ofreceu o seu punto de vista do que se pode aprender do que estamos a ver durante o tempo de COVID-19. As súas ideas foron que:

– Unha crise resalta problemas preexistentes: “Se hai algún tipo de fraxilidade no sistema, calquera tipo de fendas ou fírgoas que xa existían anteriormente, unha crise serve para resaltalos”, dixo McDonald. “Moitos dos sistemas lácteos son robustos, funcionan ben e continuarán funcionando ben durante esta crise e despois”.

– Esta é unha oportunidade para coñecer as súas fortalezas e debilidades: “Mike Tyson dixo unha vez:”Todos teñen un plan ata que che dan unha labazada”, dixo Spronk. “E, por tanto, recomendaría a calquera líder en agricultura e en servizo de alimentos que lidere coidadosamente todos os días. Nunca desperdicies unha boa crise. Aprenda cales son realmente os puntos débiles e fortes do seu equipo, e constrúa sobre iso”.

– É máis difícil adaptarse cando estás demasiado concentrado: “Aqueles que están orientados exclusivamente a abastecer a empresas fóra do fogar non poden capitalizar o aumento do consumo en supermercados e hipermercados”, dixo Wilkinson. “Entón, se descubrimos que esta será a nova norma, os países que producen grandes volumes de produto terán que pensar novamente sobre onde está o seu mercado ou considerar seriamente buscar outra forma de utilizar as súas terras agrícolas”.

Desafíos de oportunidades actuais:

– A demanda xeral de lácteos está a medrar: McDonald argumentou que, a medida que máis persoas pasen da pobreza de subsistencia á clase media nos próximos anos, unha das primeiras cousas nas que gastarán máis é en proteínas de mellor calidade, incluídos lácteos, polo , porco e tenreira.

– O sector avícola ve un forte crecemento: “Cada problema é unha oportunidade”, dixo Wilkinson. Afirmou que o sector avícola podería responder rapidamente debido ao curto ciclo de produción e porque é unha proteína de carne de consumo masivo. “Temos unha proteína de carne que é un conversor de alimentos incrible”, dixo. “Temos unha proteína de carne que é incrible en termos de consumo de auga. Non necesita moito espazo. Podes darlle a volta en seis, sete semanas. Indubidablemente vai estar aí arriba alimentando de 9 a 10 mil millóns de persoas no futuro”.

– Apetito pola comida local: en Australia, existe un impulso masivo pola comida local que sexa favorable para o benestar, trazabilidade e seguro. “Australia está a comezar a saír do confinamento, e o consumo fópra do fogar está a comezar a aumentar alí”, dixo Wilkinson. McDonald’s tamén compartiu que en todo o mundo musulmán, a demanda de lácteos aumentou porque actualmente atópanse no Ramadán. Isto significa que hai moito máis leite local nas subministracións de leite informais.

– A xente está a comezar a regresar ás plantas e aos servizos de alimentos: aínda que levará tempo alcanzar a súa capacidade máxima, as plantas de procesado de carne e de lácteos reabríronse. Os restaurantes que estiveron pechados desde principios de marzo tamén comezan a abrir novamente.

– Máis probas e as intervencións apropiadas: a partir da súa formación e formación veterinaria, Spronk sinalou que os veterinarios porcinos ocúpanse dos virus todo o tempo e que é necesario realizar probas. “As probas tamén deben aplicarse ás comunidades en xeral”, dixo. “Necesitamos entender quen é inmune, onde está o virus. Entón podes impor as intervencións apropiadas e deixar que a vida siga como a coñecemos”.

– Unha forma diferente de organizar negocios: en China, case todas as instalacións de produción teñen un dormitorio no lugar para o persoal. Por tanto, non é inusual que o persoal permaneza alí por un período de tempo, que podería durar semanas. “Neste caso, unha vez que se anunciou COVID-19 en China, aínda temos algunhas granxas onde o persoal estivo alí desde xaneiro, antes do Ano Novo chinés”, dixo Spronk.

ONE 2021 do 23 ao 25 de maio en Kentucky

ONE regresa do 23 ao 25 de maio de 2021 en Lexington, Kentucky, para dar a benvida aos heroes cotiáns unidos pola procura de inspiración, motivación e UNHA idea significativa. Esperamos verche en persoa o ano que vén!

#ONEbigidea #myONEpointofview

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *