Leite

Tendencias na UE, máis sólidos en leite, menos leite líquido no mercado

As previsións da Comisión Europea apuntan a leves aumentos de produción no 2020 que serían absorbidos polo mercado de queixos, manteiga e leite en po

Loading ad.
Ad could not be loaded.
Campo Galego 18/10/2019 7:59 p.m.

A campaña 2019 estase caracterizando no conxunto da Unión Europea por aumentos significativos na produción de sólidos lácteos, tanto graxa como proteína. Hai un aumento da produción de graxa do 1,3% e de proteína do 1,5%, cun aumento de produción de leite que ronda o 0,5%. Ese crecemento dos sólidos, que permitirá un aumento da fabricación de derivados lácteos, vai acorde coas tendencias de mercado na UE, que apuntan a crecementos dos mercados de queixos, manteiga e leite en po, en tanto o leite líquido mantén unha liña á baixa en toda Europa.

As vendas de leite líquido rematarán o ano cunha caída do 1% no conxunto da UE e espérase que a tendencia á baixa continúe nunha liña similar no 2020. O mercado de exportación de leite líquido está funcionando ben (+20% no 2019), malia as dificultades de volume que ten este leite para viaxar, pero as vendas ó exterior representan só un 3% da produción total de leite líquido.

O mercado europeo das bebidas vexetais equivale a un 4% das vendas de leite líquido

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Os esforzos das industrias lácteas por diversificar a oferta de leite líquido, con gamas como o leite de pastoreo ou o leite de vacas alimentadas sen transxénicos, non están a conseguir frear o descenso do consumo interno, segundo a análise da Comisión Europea.

Entre tanto, as bebidas vexetais, que desde hai anos se apuntan como unha ameaza para o leite líquido, representan en realidade só un volume equivalente ó 4% das vendas totais de leite na UE, segundo a Comisión. Hai fabricantes lácteos que están incluíndo as bebidas vexetais na súa oferta, pero iso non lles está a permitir compensar a baixada da venda de leite líquido.

Boas perspectivas para queixos e derivados
O comportamento do consumo total de produtos lácteos na UE preséntase, sen embargo, positivo, con aumentos de consumo previstos dun 0,5% para o 2019 e dun 0,3% no 2020. Esas boas perspectivas céntranse en queixos e derivados lácteos, que medran tanto no mercado interior como no de exportación.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

As industrias rematarán este ano cun crecemento do 1% na produción de queixos e cunha suba do 2% nas exportacións. Esa tendencia desacelerarase o próximo ano, pero o 2020 manterá números positivos de aumentos de produción (+0,6%) e de exportacións (+1,5%), segundo a Comisión, se ben haberá que ver como evolucionan os conflictos comerciais con países como Estados Unidos, que estaba a acaparar este ano o groso do aumento das exportacións europeas de queixos.

En leite en po, hai boas perspectivas de aumentos de produción no 2020 (+5%) e de vendas ó exterior, unha situación que se repite no mercado da manteiga, con previsións de crecemento dun 2,5% no 2020. Nos últimos meses baixou o prezo da graxa láctea, convertindo á manteiga europea en máis competitiva no mercado global. A Comisión tamén prevé que se poida revertir o proceso que se dera na industria alimentaria de sustituír a graxa láctea por graxas vexetais, dados os altos prezos da graxa do leite.

Perspectivas de produción no 2020
A reducción da cabana gandeira láctea que se está a experimentar no conxunto da UE, unida a unha desaceleración da mellora de rendementos produtivos, leva á Comisión a ser modesta nas súas previsións de crecemento de produción para o 2020. Espérase que o próximo ano remate cun 0,5% máis de leite entregado que este exercicio.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Por países, continuará habendo significativas diferenzas. En países como Francia ou Alemania estanse producindo leves baixadas de produción por factores como a seca estival, que empeorou a colleita de herba e de millo. Outros países, sen embargo, manteñen unha liña á alza, co caso paradigmático de Irlanda, que está a medrar un 8% en relación ó ano anterior.

Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada