Viña

Os sete eixos da Estratexia galega para a dinamización das comarcas vitivinícolas

A creación da marca paraugas Viños de Galicia, como estratexia de promoción exterior das 5 denominacións de orixe, ou a promoción dunha rede de aldeas viñateiras para impulsar o enoturismo, algunhas das medidas recollidas na iniciativa

Loading ad.
Ad could not be loaded.
Campo Galego 27/07/2021 5:15 p.m.

A Xunta presentou esta mañá a Estratexia de dinamización económica, territorial e turística das comarcas vitivinícolas de Galicia, que busca consolidar os viños galegos nos mercados nacional e internacional e potenciar tanto a imaxe de marca e identidade como o turismo vinculado aos territorios onde se producen.  

O obxectivo da Estratexia é mellorar o posicionamento dos viños galegos e transformar, de aquí a 2026, a capacidade de xerar valor dos territorios nos que se produce. González incidíu no papel fundamental que xogará a Lei de recuperación da terra agraria para afrontar algúns dos retos do sector como a rendibilidade económica, a produción sostible ou a remuda xeracional.

O conselleiro tamén aproveitou o acto para avanzar que a renovación do préstamo vendima se publicará no Diario Oficial De Galicia este venres, co obxectivo de que as resolucións poidan terse tramitado antes do comezo da vendima.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

A estratexia, cun orzamento de máis de 700.000 euros, foi presentada nun acto no que participaron o conselleiro do Medio Rural, José González, o director da Axencia Galega da Calidade Alimentaria (Agacal), José Luis Cabarcos; a directora da Axencia de Turismo de Galicia, Nava Castro, e José Manuel Andrade, director da Fundación Juana de Vega, entidade colaboradora na elaboración de dita Estratexia.

[box style="0"]

Os piares do Plan

A Estratexia de dinamización económica, territorial e turística das comarcas vitivinícolas de Galicia artéllase en 46 medidas e 299 accións estruturadas en 7 eixes estratéxicos: González detallou algunhas das medidas destacadas dentro destes eixos:

Loading ad.
Ad could not be loaded.

1_ A cooperación. Pretenden incrementar a dimensión do sector vitivinícola e fomentar a colaboración entre as diferentes comarcas implicadas para afrontar os retos da internacionalización. Prevén constituír unha entidade na que participen os axentes das 5 denominacións de orixe (DO), a Xunta e outros actores, especialmente do ámbito da investigación, dos mercados e da sostibilidade. Ademais proxectan crear a marca paraugas Viños de Galicia, implementada dentro da actual Galicia Calidade, e que non interfira co carácter singular dos viños galegos.

Crearase a marca paraugas Viños de Galicia, dentro de Galicia Calidade, para a promoción dos viños galegos das 5 denominacións de orixe no exterior

2_ A produción de uva. Habilitarán un programa de mobilidade da terra, recuperación de superficies abandonadas e reestruturación parcelaria para asegurar a rendibilidade das explotacións. Neste senso, Gonzalez sinalou que o 40% das terras solicitadas para a súa posta en valor no último ano foron destinadas ó viñedo. Nesta mesma liña, as DO chegaron a identificar máis de 10.000 hectáreas susceptibles de poñer en valor.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

A nivel normativo, González propón mellorar a xestión das autorizacións de plantacións e para garantir a incorporación de novos viticultores, promoverán un plan de fomento do relevo xeracional, priorizando os candidatos con formación universitaria e formación profesional.

Ademais, porán en marcha un sistema de seguimento dos custos de produción que contribúa a mellorar a profesionalización do sector. Mentres, para combater os efectos do cambio climático, a Estratexia contempla o impulso da produción ecolóxica e optimizar a xestión da auga, reducir o uso de fitosanitarios, introducir melloras tecnolóxicas e promover estudos de variedades resistentes a pragas e enfermidades.

3_Fortalecemento da industria vitivinícola. Contemplan impulsar proxectos de cooperación entre pequenas adegas priorizándoos nas axudas públicas e a habilitación de liñas dirixidas a facilitar o acceso ao crédito á industria vitivinícola con mecanismos como o préstamo vendima. No apartado da formación, incidirase na xestión empresarial e nos ámbitos da dixitalización, da cultura do dato e da industria 4.0, cun plan de formación continua para o persoal das adegas.

Avalían establecer un grao universitario centrado en viticultura e enoloxía e un curso de posgrao interuniversitario en xestión de empresas vitivinícolas. Ademais pretenden impulsar os programas de FP dual.

A Estratexia tamén aposta por incentivar procesos industriais máis sustentables e favorecer a súa valorización nos mercados cun programa para promover a inclusión das adegas galegas na certificación Wineries for Climate Protection (WfCP) -primeira e única certificación específica para este sector en materia de sostibilidade ambiental- e cunha guía de fomento da sustentabilidade.

4_Comercialización e mercados. Propoñen deseñar un mapa de posicionamento dos viños de Galicia nos distintos segmentos de mercado en función das tipoloxías de consumidores e diversificar o portfolio de viños das D.O.P. cara a tipoloxías como os viños ecolóxicos ou ecosostibles. Tamén queren equilibrar a presenza dos viños galegos nas distintas canles e desenvolver un foro continuado de coñecemento, debate e análise sobre a evolución, tendencias e retos que afronta a comercialización de viño.

Para fomentar a transformación dixital, a Estratexia propón un Plan de conectividade e o impulso da dixitalización, desenvolvemento e impulso da promoción e comercialización internacional dos nosos viños. Así mesmo, crearán a Oficina dixital de apoio á exportación e elaborarán un Plan de exportación anual que contemple actuacións como as misións internacionais ou encontros con distribuidores.

5_Organización e funcionamento das DO Prevén realizar un informe sobre a necesidade de flexibilizar as normativas das DOs para compensar as variacións anuais da produción vitivinícola. Tamén queren avaliar a posibilidade de distinguir dentro de cada DO unidades xeográficas menores con particularidades específicas, así como promover contratos entre viticultores e adegas de maior duración temporal.

6_Turismo e ao enoturismo. Buscan eliminar as restricións á implantación de adegas e complexos enoturísticos en solos rústicos, incorporar novas categorías de aloxamentos turísticos vinculados ao enoturismo, realizar campañas de concienciación sobre as oportunidades deste negocio e crear liñas de axuda específicas. 

Promoverase unha rede de aldea viñateiras no marco do enoturismo

Entre as accións previstas inclúese promover unha rede de aldeas viñateiras para fixar poboación e dinamizar a economía local. Así mesmo, queren mellorar o funcionamento e coordinación das Rutas do Viño do Ribeiro, Monterrei, Valdeorras e Ribeira Sacra, solicitando a súa adhesión e certificación por parte de ACEVIN. Tamén propoñen vincular a oferta enoturística con outros eventos turísticos recoñecidos coma os Entroidos.

7_ Patrimonio natural, cultural e paisaxístico. Propoñen crear un atlas das paisaxes vitivinícolas de Galicia e realizar un inventario dos viñedos máis antigos para a súa protección e promoción e a posibilidade de catalogar as paisaxes máis características.

[/box]

Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada