Viña

O viño galego, un sector en auxe pero que precisa xente nova e viñedos máis grandes

O Foro Económico de Galicia presentou este venres un documento de análise do sector, no que consideran necesario un maior tamaño dos viñedos, maior profesionalización, diferenciación dos viños e sinerxía con outros sectores

Loading ad.
Ad could not be loaded.
25/01/2019 6:58 p.m.

Maior tamaño das explotacións vitícolas, profesionalización dos viticultores, diferenciación dos viños a través de castes autóctonas e sinerxía con outros sectores como o turismo ou a gastronomía. Estes son a grandes liñas os retos de futuro que para o sector vitivinícola galego debuxa o Foro Económico de Galicia, coordinado desde o campus de Ourense polo Grupo Gen da Universidade de Vigo.

Expertos da entidade presentaron este venres un documento, titulado ”Planificación e proxección do sector vitivinícola de Galicia: realidade, desafíos e retos”, no que analizan a situación actual do sector e o seu futuro.

O documento, asinado por José Francisco Armesto e Patricio Sánchez, este último profesor na Facultade de Ciencias Empresariais e Turismo do campus de Ourense, foi presentado no Concello de Ourense nun acto que contou tamén coa participación de José González, conselleiro de Medio Rural, e Jesús Vázquez, alcalde da cidade.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Un sector en auxe

“O minifundismo empresarial coincidente co dos sectores agrícola e gandeiro galegos: en 2016 case a quinta parte do total de explotacións galegas (18,3%) correspondían a viñedos”, sinalan os expertos do Foro Económico de Galicia.
Así, detallan, “a estrutura empresarial no que atinxe ao número de empregados e facturación concéntrase moi maioritariamente nas micro-empresas, que supoñen catro de cada cinco empresas en canto ao emprego (un 82,6%) e case tres cuartas partes por facturación (un 71,8%)”.

Na análise da realidade do sector, José Francisco Armesto e Patricio Sánchez sinalan como o sector vitivinícola non é alleo aos cambios que se están a producir nos mercados internacionais, como son a negociación da nova política agraria común ou o grao de exposición da industria ao Brexit, tendo en conta que Reino Unido é o segundo mercado das exportacións españolas. Neste senso lembran como as cifras do comercio exterior do viño con denominación de orixe galega amosan como o 20% da colleita de 2016 tivo como destino o mercado internacional.

Os viños galegos con DO véndense a unha media de 4,94 euros o litro fronte aos 3 euros da media de España

“Este feito manifesta que a nivel mundial o do viño (nomeadamente o de calidade) é un mercado que apenas ten padecido a crise económica”, comentan. Ademais, engaden os expertos, o viño galego véndese a prezos superiores aos españois,, e tamén por riba da media de 3 euros o litro dos viños españois con denominacións de orixe.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Neste contexto, José Francisco Armesto e Patricio Sánchez apuntan como os retos que ten que afrontar o sector se poden agrupar en catro grandes áreas, todas elas interrelacionadas.

O primeiro sería a necesidade de aumentar o tamaño das explotacións, “que presentan una superficie media inferior a 0,2 hectáreas, cando no conxunto do estado se sitúa arredor de 1,8 hectáreas”.

“A industria vitivinícola galega debe considerarse un sector estratéxico claro na economía de Galicia”

Loading ad.
Ad could not be loaded.

O segundo sería a profesionalización do sector, “que se reflicte na necesidade de incorporar xente nova á actividade, nunha mellora da dinámica innovadora, e na transformación dos procesos de comercialización e internacionalización”.

O terceiro reto fala de buscar sinerxías con outros sectores como o turismo ou a gastronomía e o último de afondar no modelo de negocio de xeración de valor baseado na diferenciación, a calidade e a singularidade dos viños, destacando neste eido o papel dos consellos reguladores das denominacións de orixe.

“O viño constitúe unha fonte de riqueza, emprego e cohesión territorial, reforzando o carácter identitario dunha rexión. A industria vitivinícola galega debe considerarse un sector estratéxico claro na economía de Galicia, un sector que non deixou de innovar co obxectivo de adaptarse aos rápidos e fondos cambios nos patróns de produción e consumo (que vai en descenso, tendencia que seguirá producíndose de aquí a 2030, segundo as estimacións da Comisión Europea no ámbito da UE)”, comentan por último os autores do estudo.

Descarga aquí o informe completo do Foro Económico de Galicia

Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada