Viña

O consumo de viño en España increméntase un 11% interanual até maio

Loading ad.
Ad could not be loaded.
28/07/2022 5:28 p.m.

Segundo o último informe económico de mercado que a Interprofesional del Vine España (OIVE) puxo a disposición do sector, con datos a data maio 2022, o consumo en España parece estabilizarse en 2022.A tendencia mantense tras a recuperación lograda durante 2021, despois dun 2020 complicado polas restricións derivadas da pandemia de COVID-19, que afectou especialmente á canle hostalaría.

O informe, elaborado polo Observatorio Español del Mercado del Vino (OeMv) a partir dos datos de INFOVI, sinala que o consumo de viño en España creceu de forma interanual até maio de 2022 un 11,1% até alcanzar os 10,44 millóns de hectolitros. Tras alcanzar o seu pico de crecemento interanual en febreiro de 2022 (+20,8% até os 10,63 millóns de hl), o ritmo de crecemento interanual do consumo suavizouse desde entón, coincidindo co inicio dun período de gran incerteza comercial derivada de factores como o encarecemento da enerxía e o combustible ou a crise do transporte e as subministracións, que desembocou nunha forte inflación global.

Segundo se analiza no informe, o consumo medrou nos 5 últimos meses de 2021 e arrincou 2022 con bos crecementos en xaneiro e febreiro, aos que seguiron uns meses con evolución desigual: o consumo en 2022 caeu en marzo, creceu en abril e volveu caer en maio, aínda que comparado cun maio de 2021 bastante positivo.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

A recuperación do consumo de viño en hostalaría compensou a caída rexistrada en alimentación

Por canles, e segundo datos de NIELSEN IQ para o período interanual abril-maio 22, rexistrouse un crecemento do +40,8% no consumo de viño en hostalaría e unha caída do -6,6% en alimentación. En todo caso, o que se gaña en hostalaría é máis do que se deixa de vender en alimentación, xa que, segundo NIELSEN IQ, o consumo global sumando ambas as canles creceu un +4,9%.

En valor, o gasto en viño realizado en hostalaría a prezos correntes creceu un +47,8%, mentres que o destinado a alimentación caeu un -2,9%. Segundo NIELSEN IQ, o crecemento das vendas de viño en España (Alimentación + Hostalaría) foi maior en termos de valor (+13,0%) que de volume (+4,9%), ao subir o prezo medio un +7,7%.

Porén, se se descontan ás taxas de variación a evolución interanual da inflación e calcúlase o valor de venda deflactado, a tendencia cambiaría sensiblemente: o consumo de viño en España (Alimentación + Hostalaría) crecería algo máis en termos de volume que de valor, con prezos lixeiramente á baixa. En termos de valor, suavizaríase o crecemento en hostalaría e agudizaríase a caída en alimentación, con prezos, en xeral, máis baixos en ambas as canles, a diferenza do que se observa se se realiza a análise en valores correntes.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Espumosos e viños tranquilos con DOP, os que mellor evolucionan

A nivel global (Alimentación + Hostalaría), todas as categorías de produto melloraron de forma notable a súa tendencia respecto dos períodos anteriores: as que crecen, cada vez fano máis; as que caen, van suavizando as súas perdas.

No interanual Abr-Maio 2022, viños espumosos, viños con Denominación de Orixe Protexida (DOP) e Viños con Indicación Xeográfica Protexida (IXP), que serían as categorías de prezos superiores ao resto, son os que mellor se comportan en España.

Loading ad.
Ad could not be loaded.
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada