"En comparación con outras razas como a angus ou o kobe, esta carne ten tanto sabor, só que a vianesa está sen vender, non ten a mesma fama"As vacas vianesas coas que comezou Ovidio viñeron doutra explotación de Verín (12 animais) e de Ortigueira (outros 5). Hoxe conta con 29 reprodutoras que están sempre fóra, en extensivo. "É un animal moi duro, non ten problemas coas nevaradas. É unha raza de monte, son máis ariscas que a rubia galega pero se ven a xente a diario fanse mansas. Levo sen atender un parto un montón de meses, non dan ningún problema e para min, ao ter que atender o restaurante, é importante non ter que estar enriba delas", argumenta. 35 hectáreas de pasto en ecolóxico
"O cebo mellora a carne. Se matas directamente do prado é moi natural, pero menos saborosa""O cebo mellora a carne sen ningunha dúbida", asegura Ovidio. "Se matas directamente do prado é moi natural, pero menos saborosa, máis seca e máis dura", argumenta. E canta máis idade máis evidente é a mellora. "Unha vaca vella de 10 ou 12 anos saca un chuletón moi infiltrado e con moito sabor, aí si que xa nos imos a delicatesen", conta. A carne de vianesa é o verdadeiro reclamo do Catro Ventos. Está intermitentemente na carta e Ovidio vai informando no facebook do restaurante das novidades. "É unha carne que se vende moi ben. Nesta zona non se coñecía e a novidade e a curiosidade axudou a probala e a posicionala entre a clientela. Hoxe a xente xa pregunta por ela", asegura. Cecina e carne de boi
A vianesa é unha raza autóctona galega en perigo de extinción que conta cun censo de 2.800 animais repartidos en 79 explotaciónsOs dous, Amaro e Ovidio, seguen traballando en conxunto para aumentar as posibilidades desta raza autóctona en perigo de extinción que conta cun censo de 2.758 animais, dos que 1.795 son nais reprodutoras, repartidos en 79 explotacións, 6 delas na provincia de Lugo. "Mandamos cecina a curar, estamos facendo probas para aproveitar deste xeito a parte que no restaurante ten menos valor", explica Ovidio, que tamén vai capar 6 animais para facer carne de boi.
Noutro tempo as xugadas de bois de raza vianesa eran exportados en ferrocarril como forza tractora a outras rexións do estadoAs condicións orográficas desta comarca, a máis montañosa da provincia de Ourense, dificultaron a mecanización agrícola e favoreceron os sistemas de explotación tradicionais necesitados de animais cunha forte adaptación ao medio, polo que a raza vianesa, moi valorada pola súa rusticidade e vigorosidade, gozou do mellor censo das Morenas Galegas. Pero a situación rematou a partir da segunda metade do século XX coa evolución industrial e agrícola e o posterior desenvolvemento das vías de comunicación. As vacas e bois vianeses foron substituídos como forza tractora por maquinaria e desde o punto de vista produtivo por outras razas altamente especializadas para alcanzar maiores rendementos leiteiros e cárnicos, aínda que con maiores requerimentos para producilos.
A firma ICL Speciality Fertilizers acaba de lanzar unha campaña informativa sobre os controis de seguimento aos que somete os abonos para garantir a súa calidade. Baixo o slogan “A nosa calidade, a túa tranquilidade” reivindica o sistema de trazabilidade que utiliza para todos os procesos produtivos dos seus abonos.
Este seguemento permítelle á firma un control de calidade desde a extracción das materias primas nas minas ata que chegan nas súas diferentes formulacións e envases ao agricultor, viverista ou xardineiro. Ao longo da súa elaboración, a empresa supervisa que os abonos cumpran cos requisitos normativos e que conteñan exactamente o que se reflicte nas etiquetas do produto. “É imprescindible controlar ao máximo todo o proceso”, explican desde a firma.
O control que realizan aos abonos inclúe desde a pureza dos minerais utilizados ós procesos de elaboración de cada tipo de fertilizante ou á correcta proporción de cada formulado. “É a única forma de poder asegurar ao cliente final que o que compra responde ás necesidades nutritivas dos cultivos, segundo o tipo de chan, clima ou tipo de rega”, reivindican desde a firma.
A empresa incorpora ao seu proceso de control de calidade o traballo realizado nos seus Centros de Investigación e Desenvolvemento, a partir do que desenvolve fertilizantes especializados en cada cultivo, programas de nutrición completos, produtos fitosanitarios ou sementes de céspede de alto nivel.
ICL asegura que cos seus abonos “o agricultor profesional pode ter a certeza de que o seu programa de nutrición cumpre todos os requisitos e normativas legais, tanto das diferentes administracións como da distribución do minorista”, indican.
Ademais, a firma tamén dispón dunha rede técnica e profesional que asesora ao cliente final á hora de analizar as necesidades dos seus cultivos e tomar decisións para elaborar o programa nutricional cos correctos aportes de fertilizante para cada cultivo.
IMOP, unha firma especializada na realización de estudos de opinión, e Berbés Asociados puxeron en marcha un traballo para solicitar a opinión dos españois en referencia a cuestións sobre a etiquetaxe alimentaria cuxa nova lexislación entrou en vigor a finais do pasado ano.
O obxectivo do traballo, feito a través de 754 entrevistas telefónicas, era coñecer se con esta etiquetaxe se cumpren coas esixencias da poboación respecto á información presente na etiquetaxe e tamén saber a que se pon máis atención á hora de comprar produtos alimentarios.
Segundo os resultados obtidos, arredor do 19% da poboación española non le as etiquetas dos alimentos que consumen, sendo a comprendida entre 25 e 34 anos a máis atenta á información da etiqueta (só o 9% non a le) e a poboación de entre 55 e 64 anos a que máis descoida este aspecto (un 25% deles non len as etiquetas).
Non obstante, entre aqueles que si poñen atención ás etiquetas informativas no momento da compra, destacan por enriba do resto os que están de acordo coa vixente etiquetaxe e non botan nada en falta neste, que ascenden a un 28% dos consumidores.
Demandan unha etiquetaxe máis visible e que se informe sobre posibles alérxenos
Respecto ás reclamacións máis pronunciadas polos españois encóntrase unha maior visibilidade da etiquetaxe (14%), elección que se incrementa co aumento da idade dos consumidores. Tamén se demanda unha maior información sobre os posibles alérxenos que conteñan os produtos (9%), opción citada principalmente polas persoas entre 25 e 34 anos, e sendo bastante menor entre os máis maiores.
Unha mellor visibilidade da data de produción e de caducidade (9%), máis información sobre a composición do produto, conservantes e ingredientes (7%) e a orixe deste (7%) son outras das reclamacións principais dos españois na enquisa realizada.
En menor medida, a poboación española seleccionou como aspectos a mellorar na etiquetaxe máis información sobre valores nutricionais (6%) e maior claridade dos contidos (6%). Con porcentaxes máis baixas solicitaron información sobre as graxas trans, sobre os transxénicos e sobre o proceso de fabricación. Ademais, arredor dun 4% dos consumidores sinala outras opcións e outro 4% non sabe ou non quere contestar.