Archives

Xornada informativa en Monterroso sobre depósitos de combustible de uso agrícola

O vindeiro luns, 8 de abril, terá lugar en Monterroso (Lugo) unha xornada informativa sobre a lexislación dos depósitos de combustible, e do agrícola en concreto. A xornada, que se celebrará no salón multiúsos do concello ás 12:00 horas, está organizada por CODISOIL. O programa inclúe unha ponencia sobre a normativa para legalizar os depósitos de combustible e como cumprila. A continuación, impartirase unha ponencia sobre o gasóleo agrícola de Repsol Agrodiésil e+10 e as súas vantaxes. Tras unha quenda de preguntas do público, a xornada rematará con pinchos e viño por cortesía de CODISOIL.

Cae un 40% a devolución do imposto de hidrocarburos a agricultores e gandeiros pola excesiva burocracia

Unión de Uniones de Agricultores y Ganaderos, tras analizar os datos históricos da axuda á devolución do Imposto Especial de Hidrocarburos aos que tivo acceso, pon en evidencia como as solicitudes se han ido reducindo ata caer nun 40% en 2022 con respecto ao ano de implementación. Unión de Uniones destaca que un dos motivos que disuade aos agricultores e é a súa complexidade, o ter que pedila unha vez que se realizou o gasto e a provisión de múltiple información para iso que hai que entregar á Axencia Tributaria. “Estamos a ver que o deseño da axuda non está feito para incentivar a que se pida senón claramente ao contrario”, comentan desde a organización. “Ademais, ao tratar coa Axencia Tributaria todo é máis sensible e unha inspección, por moito que se fagan ben as cousas, ninguén a quere”, engaden. Pola súa banda, o importe devolto tamén seguiu, polo xeral, unha tendencia á baixa a un ritmo similar ao do número de solicitudes, o que supuxo unha redución do 24,4% con respecto ao ano 2007: Así mesmo, os datos que puido estudar a organización agraria están desagregados por CC.AA. Neles resáltase que Asturias, Baleares e Extremadura lideran as caídas, cunha redución do 71,2%; 54,9% e 47,2% respectivamente no número de solicitudes, mentres que Andalucía é a CCAA que menos caída ten, aínda que o fixo un 16,8%. En canto ao importe total devolto, en cada CCAA volven destacar en canto ás reducións Canarias, Asturias e Baleares (-72,8%, -53,8% e -44,3%), mentres que Murcia, Cantabria e Galicia ven ampliado o seu importe devolto (11,5%, 5,3% e 2,6%). Finalmente, respecto ao volume de gasóleo a situación é dispar: mentres que Canarias, Asturias e Baleares reduciron o seu volume (-64,2%; -42,4% e -31,0%), Murcia, Cantabria e Galicia incrementárono substancialmente (un 35,0%; 30,2% e 26,1% respectivamente). Unión de Uniones insiste en que o aumento do prezo do combustible dos últimos anos, cun prezo medio a nivel estatal por encima do euro o litro, moi superior ao prezo que viña dando nos últimos oito anos, xustifican modificar este sistema de axudas e adaptalo ás novas realidades co fin de que, de verdade, sexa unha axuda e non unha “molestia burocrática”. Así mesmo lembra que actualmente a normativa europea permite unha porcentaxe de devolución do IEH maior ao que se está aplicando, o que inxectaría outros case 14 millóns de euros como apoio ao sector. Unión de Uniones reclama que, por tanto, auméntese o importe da devolución a 75,71 €/1000 litros, o máximo que permitiría agora a UE e que con iso contribuiríase a relaxar os elevados custos de produción aos que se enfronta o sector por máis de dous anos. A organización reitera a importancia de poñer en marcha un verdadeiro gasóleo agrícola profesional coa menor imposición fiscal posible e que goce dun mecanismo de devolución do IEH áxil, sendo o máis adecuado que o mesmo se desconte no momento da adquisición do gasóleo para mellorar a competitividade das explotacións e evitar as trabas burocráticas innecesarias.

Pasos a seguir para legalizar os depósitos de gasóleo

Os depósitos de gasóleo para automoción, de calquera capacidade, ou de gasóleo para agricultura, industria ou calefacción, de máis de 1.000 litros, deben estar dados de alta en Industria por obriga legal.

O proceso de alta é un trámite sinxelo que realizamos desde Codisoil para axudar aos nosos clientes a ter as súas instalacións en perfecto estado e baixo cumprimento legal.

Para levalo a cabo, necesítase, en primeiro lugar, contar cun depósito homologado para conter gasóleo, que debe ser de simple parede cun cubeto o suficientemente grande como para conter todo o gasóleo do depósito en caso de rotura ou fuga, ou de dobre parede. É importante citar aquí que os IBCs ou GRGs de 1.000 litros, típicos para conter certos líquidos, non son aptos para o gasóleo, polo que se debe contar con outro tipo de depósito, como o que mostramos na foto deste post.

Doutra banda, o depósito debe contar cun sistema para botar o gasóleo que garanta que non hai perdas de produto na subministración. Ademais, non pode estar colocado nos límites da parcela, senón que debe existir un mínimo de metros desde os mesmos; nin pode estar preto de ningunha canle de auga ou sumidoiro. Por último, ten que contar cun extintor á beira.

Unha vez que se cumpra todo o anterior, o trámite a realizar non é complexo e necesítase para iso soamente o documento do CIF ou NIF do titular do depósito; a referencia catastral onde se quere dar de alta; unhas fotos do depósito (unha co depósito e o extintor e outra onde se observe a numeración do depósito); a dirección social e a de a localización do depósito; o certificado de fabricación do depósito; e a cantidade e tipo de gasóleo que vai conter. Con estes datos pódense legalizar depósitos de até 3000 litros en interior e 5000 en exterior (que pode ser un soamente ou a suma de varios depósitos, por exemplo, un de 1000 litros de gasóleo A e un de 2000 de gasóleo B en interior).

Se a cantidade de litros totais que se quere almacenar nunha parcela é maior que a anterior, en interior ou exterior, hai que realizar outro tipo de trámite máis complicado que require dun proxecto técnico, polo que aumenta o custo substancialmente e os datos requiridos.

Por tanto, é importante calcular ben as necesidades de almacenamento de gasóleo e onde colocar o depósito ou depósitos para que todo estea legalmente ben feito e da maneira máis sinxela posible.

Se queres legalizar o teu depósito de gasóleo, queres máis información ou que analicemos o teu caso en particular escríbenos a CODISOIL e contactaremos contigo canto antes.

Agricultura anuncia axudas para compensar o encarecemento de fertilizantes e gasóleo agrícola

O Consello de Ministros acordou hoxe conceder axudas directas por 660 millóns de euros para que agricultores, gandeiros e pescadores poidan facer fronte ao incremento dos prezos enerxéticos, como consecuencia da guerra de Rusia en Ucraína, que ocasionaron maiores custos de produción debido ao encarecemento dos fertilizantes e do gasóleo agrícola e pesqueiro. Fertilizantes No caso dos fertilizantes, uns 300.000 agricultores beneficiaranse da axuda directa, cun orzamento de 300 millóns de euros. Esta subvención concederase por hectárea, ata un máximo de 300, e será de 22 euros por hectárea no caso de superficie de secaño e de 55 euros para o regadío. Os fertilizantes supoñen un 8 % dos consumos intermedios do sector agrario e o seu prezo medio aumentou o 80 % entre setembro de 2021 e setembro de 2022. Por iso, o Goberno considera necesario habilitar axudas para facer fronte a este incremento de custos e que inciden na rendibilidade das empresas agrarias. Carburantes agrario e pesqueiro Agricultores, gandeiros e pescadores seguirán contando coa axuda de 20 céntimos de euro por litro de gasóleo. O elevado prezo deste combustible afectou á rendibilidade das explotacións agrarias e dos pescadores. A axuda concederase a aqueles agricultores que exerzan o dereito á devolución das cotas do Imposto Especial sobre Hidrocarburos (IEH) satisfeitas ou soportadas con ocasión das adquisicións de gasóleo agrario. A subvención será de 20 céntimos por litro de gasóleo consumido e tomarase como referencia o consumo destinado en exclusiva ao uso agrario realizado no 2022, por ser o último exercicio con datos pechados. O importe da subvención abonarase pola Agencia Estatal de Administración Tributaria, polo mesmo procedemento mediante o que se realiza a devolución parcial das cotas do Imposto Especial de Hidrocarburos. Considerarase solicitada a axuda coa presentación da solicitude de devolución do Imposto sobre Hidrocarburos polo gasóleo empregado na agricultura e a gandería, conforme ao establecido na Orde EHA/993/2010, do 21 de abril a partir do 1 de abril de 2023. Uns 120.000 agricultores e gandeiros solicitan anualmente esta devolución, aínda que se espera que o número que finalmente se beneficie desta axuda, calculada en 240 millóns de euros, sexa maior. A devolución poderase solicitar a partir do 1 de abril de 2023. Baixada do IVE de determinados alimentos básicos No que se refire ao Imposto sobre o Valor Engadido (IVE) de determinados alimentos, de forma temporal, desde o 1 de xaneiro de 2023 e ata o 30 de xuño de 2023, o Ministerio de Facenda e Función Pública establece certas reducións que se detallan a continuación. Así, pasan do 4 ao 0 % de IVE os seguintes alimentos: o pan común, así como a masa de pan común conxelada e o pan común conxelado destinados exclusivamente á elaboración do pan común; as fariñas panificables; os seguintes tipos de leite producido por calquera especie animal: natural, certificada, pasterizada, concentrada, desnatada, esterilizada, UHT, evaporada e en po; os queixos; os ovos; así como as froitas, verduras, hortalizas, legumes, tubérculos e cereais, que teñan a condición de produtos naturais ou frescos. Ademais, aplicarase o tipo do 5 % do IVE (nestes momentos está no 10 %) aos aceites de oliva e de sementes, e ás pastas alimenticias. Esta redución do tipo impositivo beneficiará integramente ao consumidor. Isto quere dicir que o importe da redución non pode dedicarse total ou parcialmente a incrementar a marxe de beneficio empresarial. Os sectores afectados poden, por responsabilidade social, asumir outros compromisos adicionais que redunden nun descenso dos prezos da cesta da compra. Outras medidas As medidas adoptadas, tanto nas anteriores normas como na actual, terán un efecto a medio prazo na amortiguación dos prezos finais dos alimentos ás persoas consumidoras. Aínda que a inflación dos alimentos en España está por baixo da media comunitaria, segundo sinala o Goberno, a subida dos prezos da cesta da compra está a afectar a algunhas familias, sobre todo, ás de menor poder adquisitivo. Por iso, o Goberno concederá unha axuda de 200 euros para máis de 4,2 millóns de familias con rendas de ata 27.000 euros, para compensar a subida dos prezos dos alimentos. https://www.campogalego.gal/asi-se-xestionara-o-pago-das-axudas-por-fertilizantes-e-gasoleo/

O Ministerio anuncia reducións fiscais para agricultores e gandeiros na compra de gasóleo e fertilizantes

Os agricultores e gandeiros españois poderán acollerse a deducións no rendemento neto do Imposto sobre a Renda para as Persoas Físicas (IRPF) pola adquisición de gasóleo agrícola e de fertilizantes, como medida excepcional para paliar os efectos do encarecemento dos custos de produción. Esta medida contémplase na orde do Ministerio de Facenda e Función Pública pola que se desenvolven para o ano 2023 o método de estimación obxectiva do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e o réxime especial simplificado do Imposto sobre o Valor Engadido, publicada hoxe no Boletín Oficial do Estado. O sistema de estimación obxectiva agraria é o maioritario entre os agricultores e gandeiros do noso país, ao que se acollen voluntariamente cada ano uns 850.000 declarantes. Como principal novidade destacan as medidas excepcionais para paliar o efecto producido polo prezo dos insumos de explotación nas actividades agrícolas e gandeiras, que inclúen a redución do 35% do prezo de adquisición do gasóleo agrícola e do 15% do dos fertilizantes. Ademais, mantéñense os índices correctores aplicables ao rendemento neto minorado que se aplicaron excepcionalmente na declaración da renda de 2021 por pensos adquiridos a terceiros e por cultivos en terras de regadío que utilicen enerxía eléctrica. Concretamente, mantense o índice aplicable ás actividades gandeiras que alimenten o gando con pensos e outros produtos para a alimentación adquiridos a terceiros, sempre que representen máis do 50 % do importe dos consumidos. O índice único para todos os sectores gandeiros será do 0,50. Tamén se mantén nos niveis de 2021 o índice por uso de electricidade para a rega, cunha redución dun 25 % do rendemento neto extensible a todos os regadíos. Os agricultores e gandeiros, do mesmo xeito que o resto de contribuíntes que tributen en módulos, beneficiaranse dunha redución do rendemento neto do 15% en 2022 e do 10% en 2023, fronte ao 5% en que se fixa habitualmente esta redución.

-Consulta aquí a orde.

Consellos de Codisoil para unha boa conservación do gasóleo agrícola

Codisoil, empresa líder dende hai máis de 25 anos en Galicia e Castela e León na distribución de gasóleo a domicilio Repsol, conta co gasóleo agrícola máis valorado do mercado: Repsol Agrodiesel e+10. Este produto é o único recomendado polas principais marcas de maquinaria para agricultura como John Deere, Kubota, New Holland ou Class.

Falamos co equipo técnico de Codisoil para aclarar algunhas das cuestións que máis lle interesan aos profesionais do sector agrogandeiro e forestal á hora de optimizar o uso do combustible.

Cales son as recomendacións de Codisoil para a boa conservación do gasóleo agrícola?

O AgroDiesel e+10 de Repsol contén aditivos para facilitar a súa conservación. Así, por exemplo, aínda que estea meses sen usar non se vai estragar. Por outro lado, aguanta mellor os cambios bruscos de temperatura e, en caso de existir algo de condensación por estes, fai que esta pequena cantidade de auga derivada disto non se mesture co producto.

De todos modos, hai una serie de recomendacións a seguir para conservar o gasóleo nas mellores condicións posibles:

– Utilizar depósitos homologados e en bo estado.

– Evitar que lle dea a luz do sol aos depósitos de combustible, mellor que estea en interior, nun lugar escuro.

– Nunca engadir aceites nin nada ao gasóleo, xa que empeora o seu rendemento e pode estropear o producto.

– Ter o depósito correctamente pechado para evitar que entre pó ou partículas ao mesmo.

Que ofrece Codisoil aos profesionais do sector agrogandeiro e forestal?

Ademais da venda de gasóleo Repsol (tanto agrícola como de automoción e de calefacción), como servizo similar, ofrecemos a venda de adBlue GrenChem. O adBlue é un producto que usan os tractores novos de gasóleo para reducir as emisións contaminantes. É obrigatorio o seu uso en moitos vehículos e é importante que este producto sexa de calidade, xa que do contrario provoca avarías de gran custo nos tractores ou vehículos.

Que diferencia a oferta de adBlue de Codisoil?

En canto ao servizo de adBlue de Codisoil, é de destacar:

-Suministro garantizado independentemente das paradas de producción dos fabricantes.

-Garantía de calidade de producto: Porcentaxe de urea correcto (32,5%). Mesmo producto que se vende nas estación de servizo de grandes petroleiras como Repsol BP, ou Galp.

-Garantía de cantidade: Codisoil conta con contadores volumétricos homologados e calibrados anualmente que garanten a medida exacta. Existen no sector poucos distribuidores que conten con este tipo de garantía e de contadores.

-Camións de suministro exclusivos para adBlue, con depósito de aceiro inoxidable, o único material que mantén o producto en boas condicións.

-Posibilidade de distintos formatos de producto: depósito de 1000 litros e suministro a granel, bidóns de 200 litros e garrafas de 10 e 5 litros.

Que servizos complementarios ofrece Codisoil aos profesionais do sector agrogandeiro e forestal?

Ademais da venda de gasóleo Repsol e de adBlue GreenChem, en Codisoil contan cunha serie de servizos complementarios:

-Xestión de residuos líquidos.

-Mantemento de depósitos de combustible e doutros líquidos.

-Desatascos e vaciado de fosas sépticas.

-Limpezas industriais con auga a presión.

Para máis información:

-As vantaxes do adBlue de Codisoil

-Ficha de produto do gasóleo B de Codisoil

Queres contactar con Codisoil?

Chama ao 91 061 20 89 ou envía un email a hola@codisoil.com

“O gasóleo agrícola de Repsol rende máis e coida da maquinaria”

Codisoil leva máis de 25 anos fornecendo gasóleo a domicilio, tanto de calefacción como de automoción, industria e agricultura, cunha forte implantación nas comunidades de Galicia e de Castela e León.

Falamos con Domingo Fernández, xerente de CODISOIL na provincia de Ourense, que nos explica as vantaxes que ofrece esta empresa para gandeiros e agricultores.

Que importancia ten o sector agrogandeiro dentro de CODISOIL?
Para nós o sector agrogandeiro é moi importante xa que son consumidores habituais de gasóleo ao contar con maquinaria que utiliza o noso produto e que non se pasou a outro tipo de enerxía. Así, tentamos achegar un valor diferencial ofrecendo un servizo de reposición adaptada a cada cliente e o mellor produto do mercado: Repsol AgroDiesel e+10, que está recomendado polos principais fabricantes de maquinaria agrícola como John Deere, New Holland e Kubota.

Cales son as principais vantaxes que ofrece CODISOIL a agricultores e gandeiros, e tamén para o sector forestal?
A principal vantaxe que ofrecemos sempre é a calidade de produto, xa que isto fai que os clientes traballen sen preocupacións ante avarías derivadas do gasóleo. Doutra banda, a rapidez de subministración coa que contamos (subministracións no mesmo día do pedido para urxencias ou ao día seguinte) fai que se un cliente queda sen gasóleo e non se deu conta con antelación poida dispor del rapidamente e non ter que parar de traballar. Por último, contamos con sedes en toda Galicia, polo que podemos fornecer ao mesmo cliente en calquera provincia.

No caso das empresas de servizos agrarios e forestais, así como para as CUMAS, contades con algunha oferta específica?
Realizamos ofertas personalizadas para cada cliente segundo o consumo que vaia realizar. Ademais, personalizamos o subministro segundo as necesidades dos clientes (por exemplo, podemos encher en depósitos ou nas propias máquinas, para facilitar o labor das mesmas). Por último, temos depósitos dispoñibles para os nosos clientes, no caso de que os necesiten.

Unha pregunta ineludible para os profesionais do sector é o prezo dos carburantes. Cal foi a evolución neste primeiro semestre do ano e como se presenta nas próximas semanas?
Os prezos dos carburantes debido á redución da demanda xeral por culpa do Covid-19 baixaron durante 2020, colocándose en marzo-abril en valores bastante baixos. Agora mesmo, están a empezar a subir, pero aínda non o fixeron demasiado e teñen prezos máis económicos que os habituais dos últimos anos.

 “O gasóleo agrícola de Repsol rende máis e coida da maquinaria”

Son todos os gasóleos agrícolas iguais? Cales son as principais diferenzas e como repercuten no rendemento e duración da maquinaria?
Non todos os gasóleos agrícolas son iguais. Existen no mercado gasóleos de diferentes marcas (con diferentes aditivos) e gasóleos sen marca (sen aditivar). Os aditivos do gasóleo agrícola de Repsol melloran o rendemento do produto (facendo que se consuma menos), protexen á maquinaria ante avarías e evitan a mestura con auga que poidan ter ou xerar os depósitos por condensación. Así, renden máis que outros gasóleos e coidan da maquinaria, polo que compensa confiar en Repsol e o seu produto.

Que recomendacións dades desde CODISOIL para conservar o gasóleo nas explotacións agrogandeiras e forestais? Cales son os principais erros que detectades nese sentido?
Para a conservación do gasóleo é importante que os depósitos estean en bo estado, sobre unha superficie plana e mellor en interior que ao aire libre para evitar que chova sobre os equipos de subministración ou sobre a tapa do depósito e que poida entrar auga ao mesmo. Máis aló disto, o gasóleo de Repsol vén preparado para estar un tempo parado sen problema, polo que non habería que estar pendente para consumir todo o produto na mesma tempada.

 “O gasóleo de Repsol vén preparado para estar un tempo parado sen problema”

En canto ao Adblue, que destacarías do produto que ofrece CODISOIL?
Ofrecemos tamén no adblue o considerado mellor produto do mercado, neste caso, adblue Fertiberia. Grazas a el garántese cumprir sempre cos estándares de calidade evitando avarías graves nos vehículos, como ocorre con produtos con menos dun 32,5% de urea. Ademais, contamos cunha frota exclusiva e moderna para as subministracións, con contadores calibrados para garantir a cantidade exacta e un servizo en 48 horas.

Que cambios prevedes que se produzan nos próximos anos na subministración do gasóleo agrícola en canto a loxística de subministración, normativa, calidade do combustible…etc?
Nos próximos anos é probable que lexislativamente prohiban combustible con altas emisións, cuestión na que Repsol sempre vai por diante e conta co produto menos contaminante do mercado. Doutra banda, cada vez esixirase aos distribuidores e aos clientes o cumprimento de máis requisitos legais, como comunicacións case instantáneas a Facenda das subministracións e temas similares, cuestión que en Codisoil xa cumprimos na actualidade. Ademais disto, polo momento, non parece que poidan existir máis cambios importantes nas subministracións.

 “Nos vindeiros anos é probable que lexislativamente prohiban combustible con altas emisións”

Neste sentido, Algún proxecto de futuro no que esteades a traballar en CODISOIL e que nos poidades adiantar?
Estamos a mellorar as nosas páxinas web para poder atender moito mellor aos clientes e que poidan realizar compras online, consultar moita máis información sobre os produtos e a empresa en todo momento e contactar connosco en calquera momento.

Como vos está afectando a crise provocada polo Covid19 e como está a afectar á subministración?
A crise do Covid-19 non nos afectou demasiado, xa que ao ser un servizo esencial non paramos. Estivemos e estamos a traballar igual que antes da crise, só que con moitas medidas de prevención para coidar dos nosos traballadores e clientes. En canto á subministración, simplemente limitamos o contacto físico cos clientes e eliminado as firmas de albaráns por exemplo, para protexernos entre todos e evitar os contaxios.

Algo máis que queirades engadir?
Gustaríanos dar a coñecer no sector da agricultura, gandaría e forestal que ademais da subministración de gasóleo e adblue poden contar connosco tamén para realizar limpezas e probas a depósitos, limpezas industriais con auga a presión, desatascos e xestión de residuos líquidos, xa que contamos con outro departamento na empresa especializado nestes temas.

Codisoil: Profesionais no subministro de gasóleo a gandeiros e agricultores

Codisoil leva máis de 25 anos fornecendo gasóleo a domicilio, tanto de calefacción como de automoción, industria e agricultura. Así, leva máis de 25 anos fornecendo gasóleo aos agricultores e gandeiros de Galicia e de Castela e León.

Codisoil e o seu gasóleo para agricultura

Codisoil, empresa líder en España na distribución de gasóleo a domicilio Repsol, conta co gasóleo agrícola máis valorado do mercado, Repsol Agrodiesel e+10. Este produto é o único recomendado polas principais marcas de maquinaria para agricultura como John Deere, Kubota, New Holland ou Class.

A diferenza doutros gasóleos existentes no mercado, Repsol Agrodiesel e+10, grazas ás súas propiedades e aditivos, consegue manter a maquinaria en condicións óptimas, alonga a súa vida útil e reduce os custos de mantemento. Entre outras moitas cuestións, protexe as superficies metálicas fronte á corrosión; neutraliza os metais disoltos no gasóleo impedindo a acción aceleradora da oxidación; e mantén limpo o sistema de inxección durante máis tempo e minimiza a colmatación de filtros.

Servizo ao cliente de Codisoil

Desde Codisoil, ademais de servir o mellor produto, buscan prestar o mellor servizo posible. Así, contan con medios e vehículos modernos e contadores verificados anualmente, que garanten ao cliente a medida exacta e sen enganos na subministración. Doutra banda, aseguran a subministración en menos de 24 horas e contan con financiamento a medida das necesidades de cada cliente a través do Banco Santander e de Caixas Rurais.

Outros servizos da empresa

Ademais do servizo de distribución de gasóleo a domicilio, Codisoil presta servizos de limpeza de depósitos (recomendable para realizar cada 5/10 anos, segundo as condicións do mesmo), probas periódicas a depósitos (obrigatorias cada certo tempo para determinados depósitos segundo a capacidade do mesmo), revestimentos e conversión a dobre parede de depósitos, limpeza industrial, xestión de residuos e distribución de AdBlue Fertiberia a domicilio.

Contacto:
91 061 20 89 ou envíanos un email a hola@codisoil.com

O Tribunal Supremo avala as restricións ás gasolineiras das cooperativas agrícolas

Nos últimos anos proliferaron as gasolineiras das cooperativas agrarias, unha vía para diversificar ingresos para estas entidades e para garantir este servizo en áreas rurais, e que tiveron un importante éxito polos seus prezos máis baixos. Boa parte delas son de autoservizo parcial, de forma que a determinadas horas o socio ou cliente externo tiñan que encher eles mesmos o combustible e pagar mediante tarxeta de crédito. Sen embargo, o Tribunal Supremo ditou recentemente dúas sentenzas nas que confirma as restricións a estes establecementos respecto ás da competencia, ao desestimar os recursos que Cooperativas Agroalimentarias de España e a Asociación de Estacións de Servizo Automáticas ( AESAE) interpuxeran contra a ITC-04, unha norma que regula a seguridade industrial nas instalacións de subministración de carburante polo miúdo. Ambas as entidades recorreron o artigo da mencionada norma que limita a reposición en réxime desatendido a 75 litros e tres minutos. Tras estudar os recursos, o Alto Tribunal mantivo a prohibición de encher en instalacións desatendidas máis de 75 litros ou durante máis de 180 segundos. Ademais, as cooperativas pediran tamén a anulación da prohibición de fornecer en envases máis de 60 litros de gasolina ou 240 de gasóleo. O Supremo desestimou tamén esta petición, mantendo eses límites para preservar a seguridade tanto na subministración como no transporte destes recipientes.

As cooperativas discrepan dun fallo xudicial que prexudica ás instalacións de carburantes do sector cooperativo

Pola súa banda, Cooperativas Agro-alimentarias de España móstrase moi crítica e manifesta a súa desconformidade coa sentenza do 21 de xaneiro da Sección Terceira da Sala do contencioso-administrativo do Tribunal Supremo (recurso 639/2017), que desestimou a totalidade do recurso presentado ao Real Decreto 706/2017, que regula o funcionamento das instalacións de carburantes a vehículos. Josep Lluís Escuer, coordinador do Grupo de Traballo Carburantes, entende que "non se tiveron en conta as especificidades do noso sector nin a capacidade dos depósitos da maquinaria agrícola con relación ao resto de vehículos. As limitacións que se están impoñendo resultan abusivas, prexudican a todas as estacións de carburantes do sector cooperativo, atentan contra a libre competencia no mercado e restrinxen a liberdade de empresa." As cooperativas contan con 900 estacións de servizo que levan distribuíndo carburantes desde hai 30 anos como servizo aos seus socios. En xeral, estas instalacións atópanse situadas en contornas rurais, onde os índices de poboación son máis baixos, e, co obxectivo de garantir a sustentabilidade do servizo, adóitase optar por un sistema de gasolineira que non obrigue a ter persoal de atención ao cliente durante as 24 horas. Este modelo, que en España foi defendido pola CNMC e a Secretaria Xeral de Unidade de Mercado, ten unha importante implantación en países do norte de Europa como Dinamarca, Finlandia e Suecia, onde supera o 50% do total. “Unha resolución xudicial que non ten en conta a realidade do sector” En canto á seguridade durante a reposición de autoservizo, desde as cooperativas afirman que “informes periciais e técnicos que as estacións automáticas gozan de maior grao de seguridade que as estacións que contan con persoal, a teor da serie histórica de incidencias e accidentes”. Ademais, consideran que “é unha restrición allea á realidade do parque de vehículos industriais que desenvolven o seu labor no sector agropecuario, onde practicamente todos contan con depósitos con capacidades superiores aos 200 litros, alcanzando a frota de camións volumes superiores aos 500 litros.” En canto á negativa do Tribunal Supremo de incrementar o límite fixado no que concierne á reposición de carburante en depósitos homologados, (limitación de 240 L de gasóleo e 60 L de gasolina), as cooperativas tamén consideran inxustificada esta resolución, xa que “por motivos obvios de labores en fincas rústicas, situadas a decenas de quilómetros da estación de servizo máis próxima, é unha necesidade #imperioso contar con reposición de reserva e intervención de urxencia”.

A COAG asegura que o imposto ao diésel non afectará ao gasóleo agrícola

O Ministro de Agricultura, Pesca e Alimentación, Luís Planas, comprometeuse con COAG a que a subida impositiva ao diesel non afecte o gasóleo profesional agrícola. Ademais, o titular de Agricultura garantiu que se manterá a bonificación do Imposto de Hidrocarburos (IEH), especialmente reducido para gasóleo agrícola, e a actual devolución do IEH para agricultores e gandeiros: 63,71 euros por cada 1.000 litros de gasóleo consumidos. Así o manifestado durante a reunión bilateral mantida na tarde onte coa Comisión Executiva de COAG. Durante a mesma, os representantes desta organización trasladaron ao Ministro a súa preocupación pola espiral alcista dos insumos agrarios, en especial do gasóleo. En ano e medio, o prezo do carburante subiu un 31%, pasando de 0,61€/l en xuño de 2017 a 0,88€/l a en a última semana de outubro de 2018. Desde esta organización expúxose un paquete de medidas adicionais para paliar o incremento dos prezos dos insumos agrarios nas explotacións agrarias. Entre outras, os representantes de COAG reclamaron medidas excepcionais no IRPF, tales como a redución do rendemento neto previo no 35% do prezo de adquisición do gasóleo agrícola e do 15% do prezo de compra dos fertilizantes ou plásticos necesarios para o desenvolvemento da actividade agraria. Así mesmo, o secretario xeral de COAG, Miguel Branco, solicitou a aprobación dunha tarifa eléctrica de dobre potencia para os regadíos, antes de que empece a próxima campaña de rega, e a potenciación das enerxías renovables nas explotacións agrícolas e granxas. O Goberno prohibirá a venda a perdas Durante o encontro, Luís Planas tamén avanzou que antes de final de ano modificarase a Lei de mellora da Cadea Alimentaria para introducir a prohibición da venda a perdas. No referente a este tema, os responsables de COAG pediron a dinamización do Observatorio da Cadea, a constitución de grupos de traballo sectoriais e a recuperación dos estudos de prezos e custos para dar maior transparencia á cadea alimentaria. Ademais, o ministro de Agricultura asegurou que no próximo exercicio consolidarase un maior apoio ao seguro agrario, petición que desde COAG xa se trasladou previamente nun documento de prioridades para o sector agrario no curto e medio prazo. Respecto da negociación da reforma da PAC, os membros da Executiva de COAG insistiron na necesidade de rexeitar calquera tipo de recorte orzamentario e priorizar os apoios a favor do modelo social e profesional de agricultura e os verdadeiros profesionais do sector, aqueles que traballan directamente na súa explotación, xerando emprego e desenvolvemento económico e social no medio rural. No referente á política de auga, esta organización subliñou a necesidade dun novo Plan de Regadíos e un Pacto Nacional da auga. COAG tamén manifestou a súa total oposición ao encarecemento das cotizacións á seguridade social dos profesionais autónomos e a súa inquietude dos produtores de porcino pola entrada de Peste Porcina Africana PPA en países europeos exportadores. Neste sentido, esixiuse estritas medidas de bioseguridad a nivel comunitario e extremar os controis en fronteira e no noso país.

O mellor para a conservación do combustible: Fuel Fit® de Briggs & Stratton

Cando se traballa con máquinas de bosque e xardín estacionais que adoitan estar almacenadas durante longos períodos, debe terse sempre moi en conta que, co tempo, o combustible comeza a perder as súas propiedades e, como consecuencia, a resultar daniño para as máquinas cando estas retoman o seu traballo.

Esta degradación do combustible que moitas persoas descoñecen prodúcese por diversos motivos e pode chegar a causar graves danos se non se controla de forma adecuada. Son moitos os factores que inflúen na perda das súas propiedades orixinais.

Por unha banda están os factores relacionados coa contorna e coa forma de almacenamento, como poden ser a exposición directa á luz e a temperaturas elevadas, a sucidade e impurezas acumuladas derivadas dun mal mantemento e, por suposto, o paso do tempo.

Por outra banda, temos tamén os factores relacionados cos propios compoñentes do combustible e que poden contribuír á súa deterioración, como a perda de frescura que provocan algúns compostos químicos tales como o etanol. Esta sustancia que adoita estar presente no combustible absorbe a humidade do ambiente e pode chegar a corroer as pezas do motor.

A deterioración do combustible empézase a producir a partir dos 30 días

Efectos dos residuos do etanol

Está demostrado que esta desestabilización do combustible en condicións normais de uso ou almacenamento empeza a producirse a partir dos primeiros 30 días. Para solucionar este problema e evitar avarías nas máquinas, Briggs & Stratton ideou Fuel Fit®: un aditivo para combustibles que contribúe ao mantemento do combustible conservándoo fresco e apto para o seu uso, mesmo despois de períodos prolongados de almacenamento.

A compañía Briggs & Stratton, con sede en Estados Unidos, é experta desde hai décadas na fabricación de motores de gasolina arrefriados por aire para equipos de exterior, os cales actualmente comercializa e distribúe en máis de 100 países. Esta ampla experiencia e o seu amplo coñecemento no campo permitíronlle desenvolver este aditivo co obxectivo de aumentar a vida útil dos motores e evitar as diferentes avarías que derivan deste problema.

Fuel Fit permite conservar o combustible en condicións óptimas por un período de até 3 anos,

Coa creación de Fuel Fit®, a compañía revoluciona o mercado ao conseguir que o combustible se conserve en condicións óptimas por un período de até 3 anos, podendo usalo así tras longos períodos de almacenaxe sen temor a provocar un desgaste excesivo no motor ou avarías relacionadas co mal estado do combustible.

Fuel Fit® actúa como protector dos compoñentes metálicos do motor, co que axuda a previr a corrosión e desestabilización que poden chegar a danalo. Así, este aditivo contribúe tamén a un arranque menos dificultoso da máquina impedindo que o etanol actúe oxidando as diferentes partes do motor e mantendo o carburador limpo e sen elementos estraños.

Moitas avarías dos motores débense á mala conservación do combustible

Aínda que poida parecer sorprendente, unha gran porcentaxe das avarías que se producen en motores, tales como sobrequecementos, obstrucións, dificultade de arranque ou baixo rendemento, derivan precisamente da mala conservación do combustible, que, co paso do tempo, acaba por degradarse. Así mesmo, os combustibles aos que se lles engadiu este aditivo axudan tamén a un mantemento activo limpando o motor mentres este se atopa en funcionamento.

Grazas a este avance, as máquinas que adoitan permanecer almacenadas durante varias semanas ou meses ao ano, como poden ser as rozadoras, cortacéspedes, motoserras ou mesmo hidrolimpadoras, manterán o combustible en perfectas condicións e poderán usarse na seguinte tempada sen temor a que un combustible en mal estado poida interferir no seu bo funcionamento e, por tanto, nos resultados que esperamos obter en cada traballo.

Boas prácticas para a conservación do gasóleo agrícola

O gasóleo agrícola é un dos principais custos das explotacións gandeiras, chegando a representar sobre o 5% dos custos de produción. Non obstante, a súa importancia na conta de resultados da explotación non sempre se corresponde coa correcta conservación deste nos depósitos, o que pode provocar un menor rendemento do tractor e mesmo problemas mecánicos. Neste sentido, o coordinador de Asistencia Técnica Noroeste de Vendas Directas de Repsol AGAlberto Cuesta, explicou o pasado día 22, dentro das Xornadas Técnicas de Maquinaria Agrícola organizadas pola EFA Fonteboa,  cales son as claves para un boa conservación do combustible agrícola. En primeiro lugar, Alberto Cuesta recordou que os depósitos de almacenamento de gasóleo agrícola na explotación gandeira deben estar homologados e inscritos como instalación petrolífera no rexistro da Dirección Xeral de Industria da Xunta de Galicia. Ademais, a instalación debe ser executada por un instalador autorizado e débense levar a cabo as revisións e inspeccións regulamentarias.

Recomendacións xerais de seguridade das instalacións:

-     O gasóleo é un produto seguro, sen perigo de inflamación a temperatura ambiente. A súa temperatura de inflamación é de 55 º C. Non obstante, en caso de engadirlle gasolina ao gasóleo a temperatura de inflamación pode descender ata os 15º C. -     Evitar o contacto do gasóleo coa pel, xa que pode irritar a pel e provocar dermatite. -     O gasóleo é un produto moi tóxico para organismos acuáticos, polo que o depósito de almacenamento debe estar homologado para evitar perdas e fugas.

Precaucións de uso:

-     Débese evitar a exposición aos vapores do gasóleo, posto que irrita as vías respiratorias e pode producir cancro. -     Temperatura: para o seu correcto almacenamento: deben evitarse tanto o frío excesivo, que pode provocar a precipitación das parafinas, coma a calor excesiva, que favorece o crecemento de bacterias no gasóleo. -     Débese evitar tamén que o gasóleo estea exposto á luz directa do sol, xa que provoca a súa desestabilización. -     Tamén se deben evitar os ambientes poeirentos, xa que acaban provocando a aparición de lamas no fondo de depósitos. -     Non engadir aceite lubricante ao gasóleo xa que aumenta a viscosidade, eleva o punto de inflamación e ensucía inxectores e cámara de combustión. -     Non engadir gasolina ao gasóleo, xa que diminúe a viscosidade e o punto de inflamación, e baixa o número de cetano. -     Non engadir aditivos, xa que se "desestabilizar" o equilibrio químico do paquete de aditivos que leva o gasóleo (só no caso de gasóleos aditivados como o AgroDiesel e+10 de Repsol). -     Utilizar sempre depósitos homologados para gasóleo. Depósitos homologados e non homologados -     Ventilar correctamente en espazos pechados (Q> 1.500 litros, vento fóra da nave) -     No recinto onde se encontra o depósito de gasóleo utilizar luminaria estanca, do tipo IP-55. -     Evitar ter o depósito de combustible á intemperie, protexendo o depósito fronte ás inclemencias meteorolóxicas, cambios de temperatura, entrada de sucidade e auga do exterior. -     Evitar o almacenamento prolongado de combustible. Os gasóleos de verán e de inverno teñen distintos puntos de conxelación. Por iso, non se recomenda encher o depósito en agosto ou en setembro, xa que sería un gasóleo de verán que se consumiría nos meses de inverno, podendo darse problemas de precipitación de parafinas.

Problemas provocados pola auga no gasóleo

Cando o combustible presenta turbidez, adoita ser indicativo de que o seu contido en auga e/ou materias de suspensión é elevado. Isto á súa vez xera outros problemas, como microorganismos, material mineral precipitada..etc, que derivan na obstrución de filtros e na parada da maquinaria. A auga ou as materias sólidas no gasóleo poden aparecer por diferentes motivos: defectos na instalación, malas prácticas ou condensación. En canto á primeira, os defectos na instalación máis comúns son as fisuras ou poros nas súas paredes, venteos mal colocados e bocas mal seladas. As malas prácticas máis comúns son deixar os tubos de medición e as bocas de carga sen pechar. En menor medida, o vapor de auga contido no aire ambiental condénsase nas paredes interiores do depósito a causa dos cambios de temperatura, decantándose posteriormente no fondo do depósito. Nun depósito cheo de produto minimízase a cantidade de aire presente dentro deste, diminuíndo a probabilidade de condensación. Por iso, recoméndase ter o depósito o mais cheo posible, sobre todo cando se rexistran grandes diferenzas térmicas entre o día e a noite. Crecemento de microorganismos no gasóleo Microorganismos como bacterias, fungos ou fermentos, poden chegar a chegar a desenvolverse no gasóleo se se dan as condicións axeitadas: temperatura entre 15 e 40º e presenza de auga no gasóleo, provocada por condensación, tapóns abertos..etc. Estes microorganismos "comen" o gasóleo alimentándose de nutrientes presentes neste, como carbono, nitróxeno, fósforo e oligoelementos. A calidade do combustible degrádase considerablemente e a proliferación destes microorganismos xera uns residuos que acaban provocando problemas de combustión. Este problema é máis común hoxe en día xa que a cantidade de xofre, un potente inhibidor do crecemento de microorganismos, se viu reducida considerablemente nos combustibles por motivos de lexislación ambiental. Igualmente, novas tecnoloxías como o Common-rail, tamén favorecen a actividade microbiolóxica nos gasóleos. Como medida de prevención para evitar este problema recoméndase non ter o tanque baleiro, para evitar condensación, e en caso de que estean presentes estes microorganismos tratar o gasóleo cun biocida indicado e limpar os residuos xerados polos microorganismos.