Feiraco estra este venres 22 de setembro na Televisión de Galicia a nova campaña de Feiraco. A empresa láctea galega Feiraco, integrada na Cooperativa Rural Galega CLUN, a maior cooperativa leiteira de Galicia, con sede no concello coruñés de Ames, pon en marcha a campaña “Todo se decide no campo” protagonizada por gandeiros e gandeiras reais. Pretende poñer en valor o rural, as familias gandeiras e o traballo no campo como parte esencial da cultura galega e como clave para o presente e o futuro da sociedade. E faino trasladando a épica do fútbol ao mundo gandeiro.
O campo e a gandería na cultura galega
Desde Feiraco manifestan que “O campo e o rural está no ADN dos galegos, na nosa cultura e na nosa economía, polas nosas orixes e tamén polo noso presente, pois en Galicia somos líderes en produción de leite. Por iso desde Feiraco queremos por de relevo que todo depende do que acontece no campo: a calidade do leite, as nosas paisaxes, a forma de ser dos galegos e galegas, mesmo o noso presente e futuro como sociedade”
A láctea concédelle nesta campaña todo o protagonismo aos gandeiros e gandeiras reais que son os socios da cooperativa: “A cultura cooperativa ten un impacto positivo no noso entorno. O leite Feiraco, é un leite sen terceiros intermediarios industriais, é a cooperativa a que transforma o leite. Así coidase de cada paso, dende o campo ó consumidor.”
A campaña é tamén un chamamento a aplaudir aos gandeiros e gandeiras, un sector que non deixa de reducirse en España que perdeu nos últimos cinco anos máis de 3000 ganderías. “Escoller alimentos producidos na nosa terra, non só garante calidade, senon que, máis que nunca, axuda á economía e a sostenibilidade do campo e do rural” – declaran desde Feiraco.
Unha camiseta icónica
Para ilustrar a nova campaña, Feiraco sérvese dos valores que comparte co deporte colectivo: o traballo en equipo, o esforzo e a capacidade de superación para dar cada día o máximo. Baixo o lema “Todo se decide no campo”, emprega a metáfora futbolística nun dobre sentido: o verde do terreo de xogo e da camiseta. Así, recupérase para a ocasión o imaxinario dunha camiseta histórica, perfectamente recoñecible pola sociedade galega e que nos retrotrae á época dourada do fútbol da nosa comunidade.
Os gandeiros e gandeiras que participan nesta campaña locen unha camiseta verde oliva co texto de FEIRACO, que alude a unha camiseta titulada por esta marca que levaba o “Super Dépor”, un equipo dirixido polo recentemente falecido Arsenio Iglesias, que deixou unha impronta indeleble na retina de todos os galegos e galegas, e tamén de todas e todos os afeccionados ao deporte en España e media Europa, pola súa calidade e o resultado dun gran traballo en común sobre o campo de xogo.
Os nosos produtos son de menos valor engadido e non nos permiten pagar por riba do mercado pero queremos estar o máis parecido posible ao Observatorio lácteo, que é a media do que se paga en Galicia“Conseguiuse unha pequena suba nalgunhas cadeas de distribución para o prezo do cartón de Feiraco a partir de novembro e queremos adiantarnos repercutíndolle ao socio ese incremento xa no leite do mes de outubro”, detallan fontes da cooperativa. O incremento é “pequeno”, recoñecen, e non será liñal, xa que beneficiará só aos produtores de Feiraco, dado que os gandeiros de Unicla xa disfrutan dun prezo diferenciado máis alto. Seguir negociando coas cadeas de distribución
A suba dos iogures nos supermercados está a ser máis lenta, produciuse tan só nalgunha cadea e está a ser menor“O reto para CLUN é seguir incrementando o prezo do leite en orixe en datas próximas, a medida que as empresas distribuidoras se vaian sumando á estratexia de apoio ao sector”, avanza Juan Gallástegui, secretario xeral de CLUN, porque, engade,“o noso obxectivo é dar a maior estabilidade posible ao sector".
O reto para CLUN é seguir incrementando o prezo do leite en orixe en datas próximas. Queremos repercutir o máximo posible a suba que se logre no supermercado aos socios gandeiros“Con estas subidas o que tratamos de comunicar aos socios é que a medida que poidamos, na medida que nolo permitan as cadeas de distribución e a conta de resultados da cooperativa, imos repercutir aos socios a mellora de prezos que logremos”, aseguran. Prezo base de 29 céntimos máis primas Os prezos que Clun paga aos seus gandeiros provedores de leite móvense na media do indicado polo Observatorio Lácteo de Galicia. “O que nós facemos principalmente é envasar leite líquido; son produtos de menos valor engadido que non nos permiten pagar por enriba do mercado”, recoñecen na cooperativa.
CLUN trata de incentivar cunha serie de primas no prezo do leite que os gandeiros estean certificados e merquen o penso á cooperativaAo prezo base actual, establecido en 29 céntimos, engádense unha serie de primas (por estar no Rexistro de Explotacións Leiteiras de Calidade Diferenciada, por contar con certificado de boas prácticas e benestar animal ou por participar noutros servizos da cooperativa) que poden incrementar o prezo final a cobrar polo gandeiro socio até os 34 céntimos. 500 ganderías nas comarcas de Santiago, Ordes e Arzúa
O volume total de recollida móvese nuns 400.000 litros diarios, dos que a metade son envasados como marca propiaO volume total de recollida móvese nuns 400.000 litros diarios, dos que a metade son envasados como marca propia (Feiraco e Unicla) e o resto como marca branca ou a través da segunda marca Xoia. CLUN conta ademais cunha fábrica de queixos (Arquega) en Montesalgueiro e participa xunto a outras cooperativas galegas en Clesa, con fábrica en Caldas de Reis, onde fai postres, sobremesas lácteas e batidos, absorbendo na actualidade unha produción duns 40 millóns de litros ao ano.
Nós somos industria, pero tamén somos gandeiros“Este ano, vendo como se poñían as cousas, no mes de maio tomamos a decisión de baixar as marxes no penso. Nós non somos unha industria ao uso. Temos que lograr un equilibrio entre as contas da cooperativa e as contas dos socios”, recoñece José Ángel Blanco, gandeiro de Xermade e presidente de CLUN, que se mostra preocupado de cara aos vindeiros meses. “O ano que vén preséntase fatal. Sabemos que as materias primas van subir moito e mesmo hai voces que falan dun posible desabastecemento. Preséntannolo moi feo”, recoñece.
"Con estas iniciativas buscamos que as nosas socias teñan as aptitudes necesarias para a xestión integral das súas explotacións"Que criterios seguen para seleccionar as iniciativas que se levan a cabo? Queremos que as nosas actividades sexan de interese para todas, e sobre todo conseguir con elas a capacitación das nosas socias, para que poidan contar con todas as aptitudes necesarias para a xestión integral das súas explotacións. De esta forma, en paralelo, avanzamos en romper a fenda dixital no rural e aumentar a súa motivación a nivel persoal para que isto se traduza nos escenarios profesionais. Cales son as actividades con maior demanda? Temos unha resposta magnífica en todas as nosas convocatorias, se ben interesan especialmente os cursos de xestión relacionados coas explotacións e os que ensinan o manexo das novas ferramentas de comunicación dixital. Cantas mulleres integran a día de hoxe o grupo? Integramos ata a actualidade máis de 450 socias nas nosas actividades formativas, e coordinamos Mulleres de Seu desde un comité de traballo, formado por 15 socias representativas das tres cooperativas de CLUN (Feiraco, Os Irmandiños e Melisanto), que deseña o calendario de actuacións atendendo ás demandas das socias. Hoxe en día, o grupo Mulleres de Seu de CLUN ten a máis de 150 socias activas e medra día a día. Que perfil é o maioritario das integrantes deste grupo? Mulleres cooperativistas de todas as idades, maioritariamente na franxa entre 30 e 60 anos, porque queremos ser unha ponte entre distintas xeracións de mulleres, tanto as mozas con iniciativa como aquelas que levan toda a vida traballando no campo e que queren avanzar na súa formación. E dentro de Clun, que porcentaxe representan as mulleres? Contamos con 3.500 socios cooperativistas dos cales preto de 1.450 son mulleres. Ademais, actualmente, no cadro de traballadores de CLUN preto do 40% son mulleres. A experiencia deste grupo permítelles saber en que áreas, dentro da gandería, as mulleres teñen unha maior presenza? ou hai xa un reparto máis igualitario? Cada vez temos un reparto máis igualitario, temos a idea, cada vez máis preconcebida, de que a muller realiza actividades máis relacionadas coa “casa” ou sen o uso da forza, ademais de quedar fóra da xestión, pero iso está mudando a pasos axigantados.
"É moi necesario buscar o empoderamento da muller pero para iso é imprescindible lograr unha co-responsabilidade nas granxas"Hai unha clara masculinización do campo. A que se debe? Hai un teito de cristal para as mulleres no agro e é maior que na cidade? Desde logo, ao arraigo da sociedade patriarcal, que é moito máis palpable no agro que en contornas urbanas. A nosa presenza no rural sempre foi clave, pero asociada sobre todo aos valores da familia, coidando a explotación pero tamén os fillos e as persoas dependentes. O home, tradicionalmente, sempre foi a cabeza visible da actividade económica. Precisamente, un dos obxectivos de Mulleres de Seu é a busca da co-responsabilidade home/muller en todos os eidos domésticos e profesionais; compartir responsabilidade implica o reparto igualitario de tarefas, de xestión e de toma de decisións. É moi necesario buscar o empoderamento da muller pero para iso é imprescindible lograr unha co-responsabilidade nas granxas. Neste sentido creo que se deron xa moitos pasos nesa dirección. Hoxe nas asambleas das cooperativas xa se ve a moitas máis mulleres que hai anos, están tamén xa nos órganos de dirección... pero aínda hai que traballar nisto. Durante anos, aínda que a muller tiña presenza na gandaría galega, a toma de decisións estaba máis centrada na figura do home. Cal cre que é a situación hoxe en día? Iso está mudando, e vémolo cando intercambiamos impresións en Mulleres de Seu. Temos iniciativa e queremos demostralo, de aí as ansias por mellorar na formación para todos os niveis para evolucionar nunha sociedade na que estamos a demostrar estar ao mesmo nivel que os homes en dereitos, competencias e privilexios. Ningunha cooperativa galega está presidida por mulleres. É isto un síntoma da situación para a muller no agro? En CLUN temos moitas mulleres en cargos de relevancia, e cremos que lograr o liderado é clave para avanzar como sociedade. Precisamente, en Mulleres de Seu impulsamos cursos na materia, de fomento do liderado das mulleres nos órganos de dirección das cooperativas, e participamos en diversos programas a niveis estatal para este desenvolvemento, como ‘Más mujeres, mejores empresas’. A cotitularidade nas explotacións non avanza. Cales son as causas segundo Mulleres de Seu? Cremos que a situación está a cambiar, e temos moitas socias cooperativistas mulleres. Estamos a superar o pouso do patriarcado no rural, pero isto, claro está, leva tempo porque é unha estrutura que se ven arrastrando durante moitos anos.
"Pedimos un rural vivo, con medios e instrumentos para avanzar na formación en feminino. Traballamos por una igualdade real"Incorpóranse as mozas novas ás explotacións? Hai relevo xeracional en feminino? Desde logo, e temos moitas socias que se achegan a Mulleres de Seu con iniciativa, ganas de formárense ao máis alto nivel e crear un futuro no rural, emprendendo ademais negocios máis innovadores que son xa referencia. Recentemente, saía a luz o caso dunha gandeira á que penalizaban por terse dado de alta na agraria xusto antes de ter unha nena. Atopan moitas trabas deste tipo as gandeiras? Na nosa man, como cooperativa, está a procura dun rural máis xusto para todos, onde podamos ser nais e labregas, pero sempre con liberdade e os medios necesarios. En CLUN buscamos o benestar das nosas socias e as mellores condicións como claves na nosa cultura como cooperativa, onde contamos cun Plan de Igualdade e o certificado de Empresa Familiarmente Responsable. Os servizos públicos son fundamentais tamén para que as mulleres podan vivir no rural, especialmente cando son nais. Que lle pedin ás administracións? Pedimos un rural vivo, con medios e instrumentos para avanzar na formación en feminino. Tamén buscamos superar a fenda dixital para lograr unha necesaria modernización. Estamos a traballar por unha igualdade real que dea prioridade á conciliación, á capacitación profesional e, como antes dicía, á co-responsabilidade.
A cooperativa de segundo grao Cooperativas Lácteas Unidas (CLUN), nacida da integración de Feiraco, Os Irmandiños e Melisanto, modificou o packaging dos seus lácteos co lanzamento dun novo envase para os leites Feiraco e Unicla.
Dispoñible no mercado a partir desta semana, o novo formato de Elopak Pure-Pak® Sense Aseptic, primeiro para lácteos de longa vida no sur de Europa, posúe características que facilitan o seu uso, evitando o goteo e favorecendo a súa reciclaxe a través dun sistema de encartado, segundo Clun.
Clun investiu tres millóns de euros nesta nova liña de envases, que representan unha innovación visual e funcional, dirixida a mellorar a experiencia de consumo. A cooperativa sinala que é o primeiro gran paso que dá desde o seu lanzamento, o pasado mes de xaneiro.
A saída ó mercado dos novos envases enmárcase nunha ampla campaña de difusión en punto de venda e en diferentes soportes e canles informativas, tanto tradicionais como dixitais, e en diversos formatos (insercións publicitarias, anuncios, guías audiovisuais, etc.), activa desde este mesmo mes de outubro.
Clun pon as súas expectativas en China e en produtos lácteos diferenciadosClun espera introducir este ano no mercado chino as súas marcas Clesa e Únicla, e que as exportacións representen ata o 10% das vendas. A cooperativa prevé facturar preto de 200 millóns de euros, e agrupa actualmente a uns 3.500 socios que producen arredor do 20% do leite de Galicia. A división de lácteos representa a metade da facturación, correspondendo 70 millóns a produtos de longa vida (leite UHT fundamentalmente) e 30 millóns a iogures e produtos refrixerados. A exportación, clave para o futuro de Clun Neste sentido, a estratexia de Clun para a súa división de lácteos é seguir incrementando nos próximos anos as exportacións fóra da Unión Europea. Actualmente Clun conta con tres marcas de referencia: Feiraco, a marca de leite líder en Galicia; Únicla, o seu leite premium, e Clesa, coa súa ampla gama de iogures e postres lácteos. As vendas destas dúas marcas Únicla e Clesa, veñen medrando dous díxitos nos últimos anos, repartíndose a partes iguais entre Galicia e o resto do mercado español. Sen embargo, as principais expectativas de crecemento de Clun están fóra de España. “O consumo de leite en Europa decrece e os datos indican que seguirá baixando, pero se vemos a nivel internacional, a perspectiva é que o consumo medrará entre o 1 e o 2% anual”, explica Pablo Gómez. “Queremos apostar por ese mercado internacional con produtos lácteos diferenciados, chegar a ese mercado crecente é clave para o noso desenvolvemento”, recoñece o responsable da división de lácteos de Clun. Dentro da aposta de Clun polos mercados internacionais, China é un dos países onde concentra maiores esforzos. O salto ao mercado chinés comezou a traballarse no ano 2015 coa apertura dunha oficina en Shanghái a través do Clúster Alimentario de Galicia, logrando hai un ano que as negociacións frutificaran cun importador de Pekín.
Pablo Gómez: "Temos grandes expectativas no mercado chinés"“China é un país deficitario de leite e que valora moito o produto de orixe europea polas súas garantías de calidade, e por iso temos grandes expectativas nese mercado”, explica Pablo Gómez. De feito, Clun prevé ampliar este ano a gama de produtos que envía a China incorporando a marca Únicla. Para iso están a traballar en envases innovadores que lles permitan alongar a vida dos produtos e poder salvar as distancias entre Galicia e China. “No caso de Únicla trátase dun leite UHT premium, con galardóns polo seu sabor e a súa calidade, así como polo alto nivel de benestar animal das granxas que o producen, sendo as únicas certificadas coa ISO 22000; e todo iso require un esforzo para explicarllo ao consumidor doutros países, que estou seguro que valorará esta calidade diferenciada e nos permitirá seguir incrementando as vendas a un ritmo anual de dous díxitos”, explica Pablo Gómez. Produtos diferenciados e benestar animal Outra liña estratéxica na que está a traballar Clun é na sustentabilidade, no benestar das súas vacas e na redución da súa pegada de carbono, para ser líderes no sector en canto a respecto e coidado do medioambiente e do benestar animal. A innovación permanente fan da calidade a pedra angular das súas marcas comerciais. Por todo isto, os seus produtos están avalados polos máximos recoñecementos de estándares de calidade: Galicia Calidade, Galega 100%, as certificacións ISO 9001, ISO 22.000 para as súas granxas, e a máis recente, o certificado AENOR en Benestar Animal, que deixa patente a súa aposta polo coidado dos animais como parte fundamental da estratexia para mellorar a calidade dos seus lácteos. “Somos a única empresa que ten granxas certificadas con selo de benestar animal e ademais levamos anos investigando no desenvolvemento de envases máis ergonómicos e que reduzan a súa pegada de carbono”, afirma. O valor engadido de ser unha cooperativa Estas dúas liñas estratéxicas -aposta pola exportación e por produtos diferenciados- compleméntase coa posta en valor do carácter cooperativo de Clun. “Para nós é unha fortaleza que sexamos unha cooperativa e que os gandeiros socios podan recoller os froitos e teñan un retorno a esta aposta por darlle maior valor engadido ao leite”, destaca. Pero tamén subliña que dende o punto de vista técnico é unha fortaleza o carácter cooperativo de Clun. Pon como exemplo o leite Únicla, onde “grazas a traballar cos gandeiros podemos dirixir directamente a innovación e a través dunha alimentación diferenciada lograr un produto de alto valor engadido, recoñecido a nivel internacional”. “Unha alimentación -salienta- que simula o leite dos pastos verdes de Galicia, pero para todo o ano”.