Viña

Consellos básicos para vender mellor o viño por internet

A Estación de Viticultura e Enoloxía de Galicia (Evega) organizou o pasado mes de xullo unha xornada técnica sobre “O mercado do viño: novas técnicas para a venda”. Presentamos un resumo das principais conclusións.

Loading ad.
Ad could not be loaded.
04/08/2017 6:12 p.m.

A venda de viño a través de Internet é unha canle de comercialización xa case inevitable para calquera adega. E é que a venda online medra en España a un ritmo superior ao 10% nos últimos anos e con perspectivas de seguir incrementando o seu peso.

Porén, non sempre a estratexia para a venda online de viño é a máis efectiva. Neste sentido, a Estación de Viticultura e Enoloxía de Galicia (Evega) organizou o pasado mes de xuño no Barco de Valdeorras (Ourense) unha xornada técnica sobre “O mercado do viño: novas técnicas para a venda”, na que diversos expertos expuxeron as claves para acertar na venda de viño por Internet.

Un dos relatorios máis destacados foi a de Elsa Abalos Gasco, xerente de masquecomunicacion.com, quen falou sobre “Estratexias de márketing na venda online”. Resumimos a continuación cales son os puntos básicos que, segundo esta experta, débense ter en conta:

Loading ad.
Ad could not be loaded.

1) Importancia da páxina web.

É importante contar cunha páxina web optimizada para a venda e que transmita os puntos diferenciais da adega e os seus viños. Se ademais faise publicidade, é necesario desenvolver páxinas de aterraxe creadas ad hoc, que permitan efectuar a venda dunha forma directa ou que conten cun formulario para que o visitante poida deixar os seus datos persoais de contacto, o que permitirá poder realizar accións de comunicación directa con el e enviarlle información personalizada, promocións, ofertas...etc. Un bo exemplo de estratexia dixital moi integrada é a que leva a cabo Bodegas Ramón Bilbao.

Tamén debe permitir un acceso rápido e fácil á área de compra, e en xeral permitir unha fácil navegación. Polo demais, a web debe contar os valores e a historia da adega, transmitindo unha experiencia emocional que conecte co usuario.

Débese tamén coñecer o idioma preferente dos internautas que acceden á web (ferramentas como Google Analytics permíteno), e da nosa clientela en xeral para decidir se é preciso incorporar outros idiomas ou non. É dicir, se o 98% dos clientes dunha adega están en España non ten moito sentido incorporar outros idiomas, se non hai unha estratexia definida de internacionalización.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

2) ¿Páxina web ou portal de viños?

A non todas as adegas élles rendible investir para crear a súa propia páxina web e vender os seus viños a través dela. O gasto rolda os 3.000 euros para crear a web e a tenda online, que ademais necesita dun investimento en márketing dixital que axude a situar e dar visibilidade á tenda. Por iso, para algunhas adegas, especialmente as pequenas, é difícil sacarlle rendibilidade, xa que ademais deben establecer unha política de prezos conservadora, para non facer a competencia á súa canle de distribución.

“Para as pequenas adegas, sobre todo ao principio, é máis recomendable que vendan a través dun portal vertical especializado en viños, xa que desta forma poden probar o seu potencial de venda online, non obrigan ao cliente a comprar un número mínimo de botellas para que compense o envío e ademais o propio portal xa se encarga de realizar o traballo de márketing por internet”, explica Elsa Abalos.

“Pola contra, -engade- se temos unha marca xa consolidada e dispoñemos dunha base de datos ampla de clientes, é mellor crear nosa propia tenda online”.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

3) A importancia de investir en posicionamento na internet.

Se se coñece o tipo de cliente obxectivo é posible planificar as campañas de márketing na internet para dirixirnos especificamente a el mediante investimentos en publicidade. “Hoxe tanto Google como algunhas redes sociais permiten segmentar moito a publicidade por audiencias e seleccionar os medios nos que queremos aparecer, así como ter presenza nos momentos nos que a nosa audiencia é máis activa”, asegura a responsable de masquecomunicacion.com

4) Obter datos dos nosos clientes, clave para unha estratexia de márketing dixital.

Coñecer cal é o noso tipo de cliente e crear diferentes perfís (idade, orixe, gasto medio, sexo, motivacións de compra...etc) permítenos afinar a estratexia de márketing, e por tanto, mellorar as vendas. De aí a importancia de establecer formularios, ben sexa online ou nas visitas de enoturismo, para que os visitantes deixen os seus datos. Neste sentido, un hándicap da venda online a través de Facebook é que non dispoñemos dos datos dos nosos compradores.

5) O punto de partida: definir primeiro o tipo de cliente que queremos.

“Temos que partir de definir o tipo de cliente ao que nos queremos dirixir, e a partir de aí elaborar ou presentar un viño para ese nicho de mercado e unha estratexia de márketing dixital coherente con ese tipo de público obxectivo”, conclúe Elsa Abalos.

Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada