Leite

Como frear o descenso do consumo de leite?

A baixada do consumo de leite líquido en España foi do 6,35% no periodo 2012-2017, en tanto os derivados lácteos perderon un 0,72%. A Interprofesional Láctea aumenta os seus investimentos en promoción, que centrará nos lácteos de orixe español

Loading ad.
Ad could not be loaded.
Campo Galego 12/09/2018 7:24 p.m.

O consumo de leite continúa un progresivo declive en España. Son varios os factores que explican o descenso do consumo, que foi do 6,35% en leite líquido no periodo 2012-2017. A evolución da poboación cara unha pirámide demográfica máis avellentada e o cambio dos hábitos de consumo, coa entrada das bebidas vexetais e a perda de peso dos almorzos, explican os cambios. Para o sector lácteo, constitúe unha preocupación fundamental frear a tendencia de caída do consumo.

A baixada da inxesta de lácteos nótase sobre todo no leite líquido, en tanto os derivados aguantan mellor, cunha baixada de só un 0,72% no último lustro. A Interprofesional Láctea (Inlac), un órgano no que participan industrias, organizacións agrarias e cooperativas, acordou este verán aumentar os esforzos en promoción do consumo de lácteos de cara ós próximos anos.

A Fruga oponse a que se dobre a aportación das granxas á Inlac

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Aportacións das granxas
Co obxectivo fundamental de adicar máis fondos a promoción, a Inlac decidiu aumentar as aportacións á Interprofesional tanto das industrias como das propias explotacións, algo que non contenta a todo o sector. Desde a Federación Rural Galega (Fruga) cuestionan que a Inlac dobre a cota que recada das ganderías galegas e considera que este organismo é inútil, pois “a súa actuación respeito ós prezos do leite é nefasta”.

A cota que a Inlac recada das granxas era no 2015 de 0,15 euros por cada 1.000 litros e pasará no 2019 a ser de 0,30 euros por 1.000 litros. Para unha explotación media de 300.000 litros, iso supón pasar de pagar 45 a 90 euros ó ano.

Desde as organizacións que participan na Inlac, caso de Unións Agrarias-Upa, consideran que paga a pena o esforzo. “Son cartos que van para promoción en máis dun 70%. Que hai cartos, faise promoción do consumo dos lácteos, implícase a nutricionistas e médicos e trátase de mellorar o consumo. Que non hai cartos, non se fai” -explica Román Santalla, de Unións Agrarias-Upa.- “A Inlac é un instrumento para promover o consumo do leite, non lle deamos máis voltas. Outra cousa é que os prezos do leite no campo deberan subir en España, que está claro que si”, conclúe Santalla.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Promoción da orixe
A Interprofesional destinará un total de 11,7 millóns de euros a promover o consumo de leite no periodo 2019-2022. Unha das novidades das súas campañas a partir do ano que vén é que se centrarán en exclusiva no consumo de lácteos españois. A publicación do decreto que obrigará ó etiquetado da orixe dos produtos lácteos é “inminente”, segundo Santalla, que destaca que de xeito paralelo, “logramos un compromiso na Interprofesional para dirixir a promoción ós lácteos españois”.

“Cómpre lembrar tamén que a demanda para identificar a orixe dos lácteos xurdiu nas mobilizacións que protagonizamos ante a distribución en decembro do 2015. Daquela semellaba unha cuestión difícil de lograr, pero o decreto sairá publicado estes días”, conclúe Santalla.

A maiores da orixe, outro elemento que a Interprofesional está a tratar de introducir nos etiquetados é o lema ‘3 lácteos al día’, co que se lembra a recomendación de nutricionistas de consumir alomenos tres racións de leite ou equivalentes en derivados cada día.

Loading ad.
Ad could not be loaded.
Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada