Viña

Cambios que está a provocar o coronavirus nos hábitos de compra de viño nos fogares

Loading ad.
Ad could not be loaded.
14/10/2020 12:55 p.m.

As compras de viño na canle de alimentación español (consumo en fogares) medraron un 21% en volume e un 25% en valor durante o cinco primeiros meses de 2020, grazas sobre todo ao extraordinario aumento rexistrado en abril e maio, os dous primeiros meses de confinamento tras a aplicación do estado de alarma pola pandemia do coronavirus.

Así se desprende dos datos do panel de alimentación publicados recentemente polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación (MAPA) e analizados polo Observatorio Español del Mercado del Vino (OeMv). O consumo de viño creceu a moi bo ritmo, aínda que o resto de bebidas analizadas (cervexas, espirituosas e sidras) fíxoo aínda máis.

En todo caso, os autores lembran que o aumento rexistrado en alimentación non compensa a forte perda sufrida en HoReCa e en actividades relacionadas co enoturismo, dúas canles moi afectados polas restricións xeradas pola pandemia.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

En concreto, as compras de viño na canle de alimentación español creceron notablemente durante os 5 primeiros meses de 2020, algo máis en termos de valor (+25%) que de volume (+21%), ao subir o prezo medio un 3,4% até os 2,85 €/litro (+10 céntimos). O consumo alcanzou os176,6 millóns de litros (+30,4 millóns)e os 502,5 millóns de euros(+100 millóns).

Os viños brancos con Denominación de Orixe, os que máis crecen as súas vendas para o consumo en fogar

O viño con DOP crece por riba do resto e consolídase como o principal viño adquirido en alimentación, tanto en valor como en volume. Así, foi o que máis creceu na alimentación española entre xaneiro e maio de 2020, por encima do 35%, até os 76,4 millóns de litros (+20 millóns) e os 315,5 millóns de euros (+82,4 millóns).

Loading ad.
Ad could not be loaded.

Por cor, o viño tinto con DOP foi o que menos o fixo, aínda que liderou as compras de viños tranquilos con DOP de forma destacada, con 53 millóns de litros (+27,4%) e 227 millóns de euros (+29%), sendo o único que subiu de prezo (+1,3%, de 4,23 a 4,28 €/litro). O viño branco con DOP creceu un 57%, até os 19,4 millóns de litros e os 77,3 millóns de euros, a un prezo medio que se mantivo nos 3,99 €/litro.

Outras bebidas

O crecemento das compras de viño na canle de alimentación español foi extraordinario durante estes 5 primeiros meses de 2020. Con todo, o resto de categorías analizadas creceron aínda máis: é o caso por exemplo da cervexa, cuxas compras aumentaron un 35,7% en volume e un 41,2% en valor, até os 428,3 millóns de litros (+112,3 millóns) e os 587,2 millóns de euros (+171,4 millóns), a un prezo medio un 4% superior (de 1,32 a 1,37 €/litro). As compras de cervexa creceron en cada un dos 5 meses que levamos de 2020, sobre todo en abril e maio.

Loading ad.
Ad could not be loaded.

As bebidas espirituosas medraron por riba do 45%, até os 16,8 millóns de litros e os 180,5 millóns de euros, a un prezo medio que roldou de novo os 10,70 €/litro. O seu demandase disparou en abril e maio, aínda que en marzo xa creceu bastante.

Por último, e aínda que con moita menos relevancia que as categorías anteriores, o consumo de sidra creceu moito máis que a media tanto en volume (+57%) como en valor (+86,3%), até os 6,6 millóns de litros e os 18,2 millóns de euros, a un prezo medio un 18,6% maior (de 2,33 a 2,77 €/litro). Neste caso, as súas compras creceron notablemente en todos os meses do ano.

Descarga aquí o informe completo

Etiquetado
Loading ad.
Ad could not be loaded.
Ir a la portada