O Grupo de Emerxencia Supramunicipal (GES) de Ponteceso está a ensaiar unha aplicación que permite identificar ós propietarios forestais obrigados a acometer traballos de prevención nas súas parcelas. O sistema, que emprega datos do Catastro, posibilita ademais coñecer as distancias entre cada parcela e ós núcleos de poboación, de xeito que se pode determinar cales son as que deben estar limpas ou sen arborado, en función das disposicións da Lei de Montes e da Lei de Prevención de Incendios Forestais.
Desde a Consellería do Medio Rural aplauden a colaboración do GES na incorporación da aplicación. Medio Rural entende que este proxecto permitirá identificar as parcelas que non están debidamente acondicionadas, de xeito que se lle poida comunicar ó propietario a obriga de telas limpas.
A Consellería lembra que a normativa autonómica obriga ós propietarios a manter o terreo limpo ou despexado no entorno de vías de comunicación e de vivendas. De non cumprirse esa obriga, os Concellos poden executar os traballos e repercutirlle os custos ós propietarios.
A dificultade do proceso radica no minifundio e nun Catastro que en moitas ocasións non ten a identificación correcta do propietario. Os Concellos, por medio da Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp) teñen advertido ademais de que non contan cos medios suficientes para facerse cargo desas actuacións.
Isto no pode estar en mans dos concellos, por moi boa fe que poñan.
Isto teno que facer a Xunta UNIFORMEMENTE para todos os concellos.
Moi certo. Os concellos non fan nada para que se cumpra a ley. Os afectados teñen que denunciar os seus veciños para que lle limpen creandose enemistades.