Dos brindes dixitais ao viño en lata: estas son algunhas das tendencias post-covid

O confinamento e a nova normalidade cambiaron hábitos de consumo e aceleraron comportamentos sociais que os expertos consideran que chegaron para quedar. O sector do viño, un dos máis prexudicados pola pandemia, enfróntase a novos desafíos que á vez son grandes oportunidades

Publicidade
Gama de vino enlatado de la marca Canterris, elaborado en Colorado (EEUU)

Gama de viño enlatado da marca Canterris, elaborado en Colorado (EEUU)

Podería o viño pasar a consumirse de forma masiva en lata igual que outras bebidas como os refrescos ou as cervexas? A pregunta, impensable hai só uns meses, comeza a facerse xa realidade en países como EEUU ou Xapón e pode ser unha alternativa para as adegas co que paliar o descenso das vendas en canles tradicionais como bares e restaurantes, moi damnificados polas medidas restritivas impostas a raíz da pandemia sanitaria provocada polo coronavirus.

Daniel Mettyear, analista do IWSR, con sede en Londres, vaticina cambios nos hábitos de consumo e na forma de relacionarse que afectarán ao sector do viño, moi vinculado ata o de agora a encontros sociais imposibles en tempos de confinamento. “Hai varias tendencias a destacar, algunhas transitorias pero outras que viñeron para quedar e a industria faría ben en agarrarse a elas. O teletraballo deixou tempo a tomar unha copa de viño na casa e durante o confinamento produciuse un redescubrimiento do viño nos fogares, onde hai momentos nos que o viño cobra importancia. Tamén se produciron cambios na forma de consumir, como o consumo a distancia con amigos ou ao aire libre, que traen consigo formatos alternativos á botella, como o viño en lata ou o bag-in-box. En países como Xapón e EEUU os prexuízos están a romperse. Esta tendencia está para quedar, sobre todo o consumo en lata”, asegura.

Houbo un redescubrimiento do viño nos fogares durante o confinamento e o teletraballo deixou tempo a tomar unha copa de viño na casa

Se nos últimos anos a bolsa con dosificador (bag-in-box) foi gañando presenza fronte á barrica para formatos de máis de 2 litros, poida que agora a lata reste protagonismo á botella, aínda que inicialmente serían formatos complementarios e o envase de aluminio pretendería chegar a un público ao que actualmente non chega a botella.

Poida que a revolución que supón a lata no sector do viño acabe en parte co romanticismo e o cerimonial de abrir unha botella de viño, pero a inmediatez e a facilidade do abrefácil podería substituír ao vidro e ao corcho en determinadas circunstancias, atendendo sobre todo a un público novo. E, de feito, o viño en lata, onde caben slóganes rechamantes, é a aposta para atraer aos millennials, do mesmo xeito que o facían ata o de agora as bebidas enerxéticas.

Viño reserva sen necesidade de sacacorchos

Antes da pandemia do coronavirus o viño en lata xa era un éxito en EEUU, con decenas de empresas lanzando os seus produtos neste formato para ser consumido en salas de concertos ou estadios deportivos, onde non está permitido o vidro, pero tamén cada vez máis en bares e restaurantes.

Empresas como Sans Wine, de California, apostou por este formato cunha ampla gama de viños enlatados. Quizais se adapte máis a viños novos e de prezo máis alcanzable, pero outras marcas, como Colterris, de Colorado, non se limitan só a viños novos e xa envasan en lata tamén viño reserva.

O canned wine multiplica os seus adeptos en EEUU mentres en Europa, un mercado de carácter máis tradicional, o novo formato atopa maiores dificultades para a súa penetración. Pero os cada vez máis habituais fogares unipersoais e as dificultades para compartir comida e bebida en plena pandemia poida que impulsen definitivamente o formato individual da lata de 33 cl de viño.

Necesitaranse 5 anos para recuperar niveis de consumo pre-crise

O prognóstico de Daniel Mettyear sobre o futuro do viño en lata foi unha das súas recomendacións en relación á actual situación e as tendencias futuras do mercado do viño como consecuencia da pandemia sanitaria global da covid-19. Mettyear foi un dos expertos participantes no webinar organizado este martes pola Federación Española do Viño coincidindo coa súa Asemblea anual na que se analizou o momento de caída de consumo polo que están a pasar a maioría das adegas.

O sector espera caídas de dous díxitos en 2020, porque o incemento do e-commerce non compensa a caída da hostalería

“O viño sufriu nos últimos anos, desde 2018, pola caída do mercado chinés, ao que agora se sumou o coronavirus. Esperamos caídas de dous díxitos en 2020, porque o incemento do e-commerce non compensa a caída da hostalería. Tardaremos 5 anos en recuperar os niveis de consumo pre-crise”, augurou tras cifrar nun 12,9% a caída de vendas das empresas do sector en 2020.

Con todo, este analista destacou que “o mercado aguantou moito mellor do que pensabamos cando empezou todo isto e importantes países aguantaron a pesar de todo, como Canadá, onde o consumo aumentou un 10%, igual que en Reino Unido, Polonia e Brasil, onde tamén houbo un incremento de consumo. Ao lado contrario está Suráfrica, o máis afectado pola prohibición total decretada ao consumo de bebidas alcohólicas durante a pandemia”, explicou.

A grande oportunidade/necesidade do e-commerce

En opinión de Mettyear, “toca reconectar co consumidor, potenciar os novos formatos e aproveitar a posición privilexiada do viño no mercado online de bebidas alcohólicas, moito mellor posicionado que outros produtos”. Coas súas principais canles pechadas, a venda online converteuse nestes meses nunha necesidade para moitas adegas pero o crecemento exponencial do e-commerce antóllase tamén unha grande oportunidade de cara ao futuro para acceder a un consumidor afastado e distante.

O 30% das vendas de viño en China, que é o mercado de viño máis grande do mundo, son xa online

“O que máis se viu beneficiado nestes meses é sen dúbida o e-commerce, que avanzou anos en cuestión de meses. Xa viña crecendo con forza, porque só o viño crecera un 20% en 2019 a súa venda online pero o salto que pegou este ano é espectacular. Hai que ter en conta que o 30% das vendas de viño en China, que é o mercado de viño máis grande do mundo, son xa online”, destacou.

Aumentar as exportacións

Do mesmo xeito que Daniel Mettyear, o resto de analistas participantes no seminario online organizado pola FEV destacaron as oportunidades que supón o comercio online e as novas tendencias de consumo para o sector do viño. Aínda que dentro dos alimentos, o viño foi un dos peor parados en canto a exportacións este ano, cunha caída do 5,4% das vendas no exterior entre xaneiro e xullo, fronte a outros produtos que aumentaron vendas como a carne de porcino ou as froitas e hortalizas, María Naranjo, do ICEX, insistiu en que as exportacións ofrecen unha vía de crecemento moi notable para o sector vitivinícola español.

As vendas de viño no exterior entre xaneiro e xullo caeron un 5,4%

“A canle Horeca doméstica viuse especialmente afectada, pero aparecen oportunidades. Nos países que van un paso por diante de nós na superación da pandemia volvéronse a recuperar patróns tradicionais de consumo pero aparecen outros, porque a dixitalización déixanos tendencias como as catas virtuais, o apego aos produtos saudables e á trazabilidade dos produtos. España é o primeiro país produtor a nivel mundial de viño ecolóxico, que é algo moi valorado noutros países”, destacou.

Venda en supermercados e novas experiencias gastronómicas

Ademais da recuperación de mercados internacionais e do turismo e a restauración en España, os distintos expertos avogaron tamén pola potenciación da nova tendencia de consumo nos fogares. Ignacio García, director xeral de ASEDAS, a asociación de empresas de distribución, convidou a prestar atención a novos segmentos de consumidores, como os mozos ou as mulleres, perfís que se viron potenciados durante o confinamento, asegurou, para “asentar sobre eles tendencias que amortezan a caída do consumo na canle Horeca”. “O viño ten na restauración unha punta de lanza para darse a coñecer pero a canle de distribución é unha canle que ten enormes posibilidades, aínda que o sector do viño tomouna sempre como unha canle de volume non suficiente para garantir a rendibilidade das adegas”, lamentou.

É necesario prestar atención a novos segmentos de consumidores, como os mozos ou as mulleres

Tamén insistiu na “compatibilidade da canle online e a física”. “Hoxe a venda online é aínda complementaria, pero vai seguir crecendo e aumenta o comsumidor mixto, o que utiliza as dúas canles, porque hai produtos que compramos online pero outros que nos segue interesando máis comprar na canle física, pero moitas veces compramos online no mesmo supermercado no que o facemos tamén en tenda”, explicou.

Emilio Gallego, secretario xeral da Federación Española de Hostalería e Restauración, insistiu, pola súa banda, na necesidade da “innovación” en bares e restaurantes. “Estamos a pasar por un momento de extrema dificultade que arrastra connosco aos produtores. Vai haber efectos desta pandemia que se van quedar, como modificacións nos hábitos de consumo. Temos unha materia pendente, buscar novos momentos de consumo e que saír a un bar ou restaurante sexa unha experiencia distinta, moito máis positiva que quedarse na casa”, defendeu.

Viño a través de Glovo ou Deliveroo

José Miguel Ferreiro, director xeral de Industria Alimentaria do Ministerio de Agricultura quixo dar unha “mensaxe optimista e positiva” porque, dixo, “a cadea agroalimentaria está perfectamente afeita a adaptarse a un consumidor en constante cambio”. Neste sentido, mostrouse partidario de introducir o viño no take away, acompañando os pratos que cada vez máis os consumidores piden a restaurantes a través de plataformas como Glovo ou Deliveroo.

O coronavirus acelerou tendencias, como o apego a produtos saudables ou o interese pola trazabilidade

Ademais, asegurou que “a saúde é un tema que está agora na mente de todos os consumidores, por iso temos que promocionar un consumo moderado de alcol e vincular o consumo de viño coa gastronomía porque para nosoutros o viño é un alimento que forma parte da gastronomía”. “Vai haber un impacto social como consecuencia desta pandemia. Os consumidores queren saber máis sobre os procesos de produción dos alimentos e poder chegar a consumidores de todo o mundo a través da dixitalización é unha grande oportunidade. Pero, ao mesmo tempo, o viño sempre estivo na nosa cultura e seguirao estando, de ningunha maneira vexo unha nova normalidade sen viño. Haberá esa dualidade, un novo tipo de consumidor cunha nova forma de consumir e a volta ás canles tradicionais en canto isto pase, porque o viño forma parte da nosa forma de ser, da nosa idiosincrasia”, argumentou.

O propietario de Mar de Frades sustitúe á familia Torres á fronte da patronal das bodegas

La Asamblea General de la Federación Española del Vino se cerró con un encuentro virtual sobre la situación actual del sector y las perspectivas futuras a corto y largo plazo

Emilio Restoy, xunto ao ministro Planas e ao seu predecesor, Miguel Torres. A Asemblea Xeral da Federación Española do Viño pechouse cun encontro virtual sobre a situación actual do sector e as perspectivas futuras a curto y longo prazo

A Federación Española do Viño (FEV), da que forman parte máis de 700 adegas de 14 comunidades autónomas que aglutinan o 75% do valor xerado pola industria embotelladora de viño en España, celebrou este martes a súa Asemblea Xeral de 2020 de forma telemática nunha reunión na que resultou elixido novo presidente da organización Emilio Restoy, director xeral do grupo Zamora Company, que inclúe entre outras marcas Ramón Bilbao ou Licor 43 e as galegas Mar de Frades e Licores El Afilador.

Restoy ocupaba ata o de agora a vicepresidencia primeira da FEV e encargábase da área de Marketing e substitúe á fronte da patronal adegueira a Miguel A. Torres, prodedente dunha das familias historicamente vinculada ao viño en España.

Na súa primeira intervención como presidente e en presenza do ministro de Agricultura, Pesca e Alimentación, Luis Planas, que clausurou a Asemblea, Restoy destacou o gran desafío que supón asumir a presidencia da FEV nun momento de crise sen precedentes como o actual.

A FEV apoia unha baixada temporal de impostos á hostalería, que dá saída ao 60% do viño producido en España

O novo presidente agradeceu ao ministro a estreita interlocución coa FEV durante os primeiros meses da pandemia, que culminaron coa aprobación dun paquete de medidas extraordinarias para o sector, pero pediulle máis ambición e recursos para non perder competitividade fronte aos principais países competidores, como son Francia e Italia. “A imaxe do viño español nalgúns mercados internacionais clave está a empeorar”, manifestou.

Igualmente, pediulle o seu apoio no Consello de Ministros para contribuír a tomar medidas que permitan a reactivación canto antes da canle de hostalería e restauración e do turismo, sectores chave para as vendas e a proxección do viño español. “Para o viño a hostalería supón o 60% en volume e máis aínda en valor. O apoio á hostalería, cunha baixada temporal da fiscalidade, como fixeron outros países, acabaría redundando positivamente no sector vitivinícola”, asegurou.

Por último, Restoy referiuse a algúns dos eixos do Plan Estratéxico da FEV, como son impulsar o enoturismo no escenario post-covid como un modelo seguro, sostible e que crea riqueza no territorio e seguir fomentando a internacionalización como panca fundamental de crecemento.

Adaptación ao cambio climático

Na súa despedida aos socios como presidente, Miguel A. Torres repasou algún dos proxectos para a proxección internacional do viño español, a defensa do consumo moderado de viño e a loita contra o cambio climático, que cualificou como “a peor ameaza que tivo nunca o sector vinícola”. Neste sentido, lembrou ás adegas as vantaxes de investir en enerxías renovables e a necesidade de profundar na redución de emisións.

A colocación de mallas protectoras contra a saraiba, a instalación de ventiladores para as xeadas e a necesidade de balsas de rega son efectos do aumento da temperatura global

“España é dos países de Europa xunto con Grecia máis prexudicados polo aumento das temperaturas. É necesaria unha adaptación da viña ao cambio climático para facer fronte a problemas que temos xa hoxe como a saraiba, para o que fai falta poñer mallas, e poñer tamén ventiladores, que son custosos pero son a única solución para loitar contra os problemas que provocan as xeadas, do mesmo xeito que é necesario regar as viñas e para iso hai que crear balsas para almacenar auga do inverno. E fannos falta alternativas ao cobre, que se usa na viticultura orgánica, pero que é malo para o chan”, exemplificou.

Para o presidente saínte, “en España somos moi bos exportando graneis, pero necesitamos aumentar a exportación de viño embotellado. Necesitamos estar nos restaurantes de prestixio no estranxeiro, onde Francia e Italia, os líderes, gáñannos terreo todos os anos”, afirmou.

Cuberta vexetal viva nas viñas na nova PAC

Na súa intervención o ministro de Agricultura, Luis Planas recoñeceu que “a canle Horeca é a principal saída para o viño de calidade e o consumo privado non foi capaz de compensar iso” e vinculou á creación de valor mediante un mellor prezo e rendibilidade o futuro das 10.000 adegas existentes en España, que se enfrontan a unha serie de desafíos nos próximos anos.

“Os aranceis como consecuencia do caso Airbus prexudicaron a nosa presenza no mercado estadounidense”, recoñeceu o ministro, que sobre o Brexit engadiu que “entramos nas dúas semanas chave da negociación para salvar esa relación privilexiada que interesa manter a ambas as partes”. A presenza do sector agroalimentario español en Reino Unido equivale a uns 4.000 millóns de euros, un mercado onde o viño español ten unha importante presenza.

A produción ecolóxica, que no conxunto da agricultura española ocupa o 9,8% da superficie agraria útil, sitúase no 12,3% no sector do viño

Segundo os datos achegados polo ministro, a 30 de xuño o balance de exportacións agroalimentarias españolas deste ano suma un valor de 54.300 millóns de euros, cun saldo neto comercial positivo de 16.200 millóns de euros, como resultado, dixo, “dos acordos comerciais da UE con outros países, como Xapón ou Canadá, que nos permitiron abrir e consolidar novos mercados”.

Outra das incógnitas para os próximos anos está na PAC 2021-2027, que apostará, avanzou, pola produción ecolóxica e os ecoesquemas. A produción ecolóxica, que no conxunto da agricultura española ocupa o 9,8% da superficie agraria útil, sitúase no 12,3% no sector do viño. En canto aos novos ecoesquemas, aos que estarán vinculadas as futuras axudas comunitarias, pasarían por prácticas como manter nas viñas a cuberta vexetal viva no chan ou as achegas dos restos de poda como abono orgánico.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Solicitamos o seu permiso para obter datos estadísticos da súa navegación nesta esta web, en cumprimiento do Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta o uso das cookies. OK | Máis información