Cambios que está a provocar o coronavirus nos hábitos de compra de viño nos fogares

Publicidade
Cambios que está a provocar o coronavirus nos hábitos de compra de viño nos fogares

As compras de viño na canle de alimentación español (consumo en fogares) medraron un 21% en volume e un 25% en valor durante o cinco primeiros meses de 2020, grazas sobre todo ao extraordinario aumento rexistrado en abril e maio, os dous primeiros meses de confinamento tras a aplicación do estado de alarma pola pandemia do coronavirus.

Así se desprende dos datos do panel de alimentación publicados recentemente polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación (MAPA) e analizados polo Observatorio Español del Mercado del Vino (OeMv). O consumo de viño creceu a moi bo ritmo, aínda que o resto de bebidas analizadas (cervexas, espirituosas e sidras) fíxoo aínda máis.

En todo caso, os autores lembran que o aumento rexistrado en alimentación non compensa a forte perda sufrida en HoReCa e en actividades relacionadas co enoturismo, dúas canles moi afectados polas restricións xeradas pola pandemia.

coronavirus oemv consumo viño fogares 1

En concreto, as compras de viño na canle de alimentación español creceron notablemente durante os 5 primeiros meses de 2020, algo máis en termos de valor (+25%) que de volume (+21%), ao subir o prezo medio un 3,4% até os 2,85 €/litro (+10 céntimos). O consumo alcanzou os176,6 millóns de litros (+30,4 millóns)e os 502,5 millóns de euros(+100 millóns).

Os viños brancos con Denominación de Orixe, os que máis crecen as súas vendas para o consumo en fogar

O viño con DOP crece por riba do resto e consolídase como o principal viño adquirido en alimentación, tanto en valor como en volume. Así, foi o que máis creceu na alimentación española entre xaneiro e maio de 2020, por encima do 35%, até os 76,4 millóns de litros (+20 millóns) e os 315,5 millóns de euros (+82,4 millóns).

Por cor, o viño tinto con DOP foi o que menos o fixo, aínda que liderou as compras de viños tranquilos con DOP de forma destacada, con 53 millóns de litros (+27,4%) e 227 millóns de euros (+29%), sendo o único que subiu de prezo (+1,3%, de 4,23 a 4,28 €/litro). O viño branco con DOP creceu un 57%, até os 19,4 millóns de litros e os 77,3 millóns de euros, a un prezo medio que se mantivo nos 3,99 €/litro.

coronavirus oemv consumo viño fogares 2

Outras bebidas

O crecemento das compras de viño na canle de alimentación español foi extraordinario durante estes 5 primeiros meses de 2020. Con todo, o resto de categorías analizadas creceron aínda máis: é o caso por exemplo da cervexa, cuxas compras aumentaron un 35,7% en volume e un 41,2% en valor, até os 428,3 millóns de litros (+112,3 millóns) e os 587,2 millóns de euros (+171,4 millóns), a un prezo medio un 4% superior (de 1,32 a 1,37 €/litro). As compras de cervexa creceron en cada un dos 5 meses que levamos de 2020, sobre todo en abril e maio.

As bebidas espirituosas medraron por riba do 45%, até os 16,8 millóns de litros e os 180,5 millóns de euros, a un prezo medio que roldou de novo os 10,70 €/litro. O seu demandase disparou en abril e maio, aínda que en marzo xa creceu bastante.

Por último, e aínda que con moita menos relevancia que as categorías anteriores, o consumo de sidra creceu moito máis que a media tanto en volume (+57%) como en valor (+86,3%), até os 6,6 millóns de litros e os 18,2 millóns de euros, a un prezo medio un 18,6% maior (de 2,33 a 2,77 €/litro). Neste caso, as súas compras creceron notablemente en todos os meses do ano.

coronavirus oemv consumo viño fogares 3 coronavirus oemv consumo viño fogares 4

Descarga aquí o informe completo

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Solicitamos o seu permiso para obter datos estadísticos da súa navegación nesta esta web, en cumprimiento do Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta o uso das cookies. OK | Máis información